سایز متن   /


سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان ضمن اشاره به آمادگی اربیل برای تحویل نفت به دولت مرکزی عراق اعلام کرد که پاسخ بغداد به مواضع و اربیل و گفتگوهای انجام شده مثبت است.

به گزارش کورد پاریز، “جوتیار عادل” در گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو گفت که مذاکرات و رایزنی های میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق ادامه دارد و علیرغم اینکه هنوز موعد مشخصی برای برگزاری گفتگوهای جدید تعیین نشده، اما تمامی مقدمات لازم انجام شده و تاکنون پاسخ بغداد به مواضع اربیل و گفتگوهای انجام شده مثبت بوده است.

سخنگوی دولت اقلیم کردستان تاکید کرد که دولت اقلیم برای واریز درآمد حاصل از فروش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت خود به خزانه دولت عراق اعلام آمادگی کرده و پاسخ دولت عراق نیز به این اقدام مثبت است، اما اجرایی شدن آن، مستلزم بررسی های بیشتر و آماده سازی مقدمات لازمه است. 

همچنین اعلام کرد که نیت اصلی اربیل، حصول توافق با بغداد است؛ مشروط بر اینکه این توافق به معنای سازش بر سر حقوق قانونی مردم اقلیم کردستان نباشد.

جوتیار عادل تاکید کرد که مبلغی که از سهم بودجه اقلیم کردستان توسط بغداد کسر می شود، بسیار بیشتر از مبلغی است که اقلیم از فروش نفت خود به دست می آورد.

بر اساس قانون بودجه ۲۰۱۹ عراق سهم اقلیم از این بودجه ۱۰ تریلیون دینار تعیین شده و پرداخت آن نیز منوط به تحویل روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت اقلیم به دولت مرکزی است، اما در این بودجه تأکید شده که پرداخت ماهانه ۵۲۲ میلیارد دینار حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم هیچ ارتباطی با سهم بودجه و شرط تحویل نفت نداشته و در هر حال باید پرداخت شود، اما تاکنون هیچ نفتی از سوی اربیل به بغداد تحویل داده نشده است.

دولت اقلیم با اشاره به فعالیت شرکت های نفتی در حوزه نفت اقلیم پرداخت دستمزد و بدهی به این شرکت ها از سوی بغداد را شرط تحویل نفت اعلام کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی