سایز متن   /


دیدارهای سیاسی و حزبی بارزانی با چه هدفی انجام و در رسانه‌های اقلیم و پارتی برجسته می‌شود؟

کورد پاریز/ مسعود بارزانی که اکنون هیچ سمت رسمی ‌در حکومت اقلیم کردستان ندارد، عملا در همه امور دخالت می‌کند و از صحنه کنار نرفته است. در حالی که این اقدامات وی غیردموکراتیک می‌باشد، بارزانی تلاش می‌کند با دیدار با افراد مختلف به عنوان مهمان، نوعی پرستیژ سیاسی برای خود حفظ نماید. در این راستا، بارزانی با هیئت رئیسه جدید پارلمان اقلیم در دفتر خود دیدار کرد و اعلام نمود هیئت رئیسه به هیچ حزبی تعلق ندارد و بایستی فراجناحی عمل کند و همزمان نیز دست به اصلاحات لازم در اقلیم کردستان بزند و یک قانون اساسی برای اقلیم به تصویب برساند.

این موضع در رسانه‌های وابسته به بارزانی طوری گزارش شد که به اظهارات هیئت رئیسه پارلمان اصلا اشاره نشده و به خواننده چنین تلقین می‌کند که بارزانی در مقامی ‌بسیار بالا قرار دارد و نقش رهبری را ایفا می‌نماید! این در حالی است که پس از برکناری تحقیرآمیز بارزانی به دنبال برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی استقلال در سال ۲۰۱۷ او تلاش می‌کند تا به قدرت بازگردد و گروه‌های وابسته به بارزانی زمینه‌سازی می‌کنند که یک شورای ارشد رهبری یا یک سنا به رهبری بارزانی برای اقلیم کردستان تاسیس کنند و مسعود بارزانی عملا همه کاره باشد و ریاست کنونی اقلیم یعنی نچیروان بارزانی جنیه تشریفاتی داشته باشد. این موضع در رسانه‌ها نیز مطرح شده اما نچیروان بارزانی با این طرح مخالفت کرده است. جالب اینجاست که نچیروان بارزانی برادرزاده مسعود بارزانی است و قدرت و حکومت در اقلیم، به یک شغل خانوادگی تبدیل شده است. این مورد با توجه به نخست وزیری مسرور بارزانی بسیار مهم است.

اقلیم کردستان عملا به دولت تبدیل شده است. پارتی یا حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست بارزانی و حزب اتحادیه میهنی کردستان به ریاست خاندان جلال طالبانی، عملا دو دولت و جغرافیا و نیروی نظامی مستقل دارند و نزاع آنها بر سر قدرت و پول نفت است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی