سایز متن   /


احمد سلیمان از نیروهای کرد سوری وابسته به بارزانی با اشاره به اختلاف جدی حزب متبوع خود با پ.ک.ک در سوریه تاکید کرد تنها راه حل اختلافات PYD  و ENKS میانجیگری آمریکا است.

به گزارش کورد پاریز، “احمد سلیمان”، سیاستمدار کرد سوریه و عضو انجمن میهنی کردهای سوریه (ENKS) وابسته به بارزانی، در مصاحبه با شبکه رووداو گفت: «ما با حزب اتحاد دموکراتیک (PYD  ) وابسته به پ.ک.ک اختلافات عمیقی داریم و نمی‌توانیم حتی سر میز مذاکره بنشینیم». وی با اشاره به سه توافق قبلی دو طرف که عملا اجرا نشد، افزود: « PYD  یک سیستم دیکتاتوری ایجاد کرده و به هیچ گروهی جز گروه‌های وابسته به خود اجازه فعالیت نمی‌دهد و از نظر ما اداره خودگردان مشروعیت ندارد. چون تک حزبی است». این سیاستمدار کرد سوریه می‌گوید «برای رهایی از وضعیت کنونی فقط می‌توانیم به این امید باشیم که آمریکا ما و PYD  را به توافقی برساند».  

اظهارات سلیمان در حالی صورت می‌گیرد که دو گروه ENKS و PYD  وابسته‌اند و استقلال عمل ندارند. اولی وابسته به بارزانی و حزب دموکرات کردستان عراق و دومی نیز به پ.ک.ک و اوجالان وابسته است. اختلافات دیرینه آنها سبب می‌شود هرگز نتوانند به توافق برسند. اکنون تعداد زیادی منتقد و مخالف PYD  از جمله تعدادی از سیاستمداران عضو ENKS در زندان‌های PYD  هستند. رفتار خشن PYD  باعث شده بیشتر کردهای شمال سوریه منطقه را ترک کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی