سایز متن   /

در پرونده جدیدی که علیه صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ از سوی دادستان جمهوری ترکیه به شعبه ۱ دادگاه جزایی آنکارا مطرح شده است، قاضی پرونده حکم بازداشت برای دمیرتاش و یوکسکداغ را صادر کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری هابر۷، علی رغم نزدیک به سه سال از حبس صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، روسای مشترک سابق حزب کُردی دموکراتیک خلق ها (HDP) پرونده جدیدی علیه این سیاسیون کرد ترکیه از سوی دادستان جمهوری ترکیه به دادگاه شعبه ۱ جزایی آنکارا صادر شده است که در این پرونده قاضی مربوطه حکم بازداشت برای دمیرتاش و یوکسکداغ را صادر کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از وکلای صلاح الدین دمیرتاش، این پرونده در ارتباط با تظاهرات کوبانی در اکتبر ۲۰۱۴ میلادی است که دادستان با اتهام “برهم زدن اتحاد و تمامیت کشور” دمیرتاش و یوکسکداغ را به ارتکاب جرم در حوادث تظاهرات کوبانی متهم کرده است.

در پی توضیحات جداگانه دمیرتاش و یوکسکداغ که به وسیله ویدئو کنفرانس از زندان صورت گرفت، دادستانی این پرونده را به دادگاه ابلاغ کرده و قاضی کشیک دادگاه شعبه ۱ جزایی آنکارا به اتهام “برهم زدن اتحاد و تمامیت کشور”، “تشویق برای انجام قتل”، “تشویق برای غارت اموال عموم”، “تشویق برای محروم گذاشتن افراد از آزادی هایشان” برای این دو تن حکم بازداشت صادر کرده است.

لازم به ذکر است، این پرونده جدید که بعد از سه سال از سوی دادستانی تنظیم و به دادگاه ابلاغ می شود در حالی صورت می گیرد که دادگاه شعبه ۱۹ جزایی آنکارا اخیراً در مهمترین پرونده قضایی علیه دمیرتاش حکم آزادی وی را صادر کرده و جلسه دیوانعالی دادگاه حقوق بشر اروپا نیز سه روز پیش با رسیدگی به پرونده دمیرتاش به احتمال زیاد تا چند روز آینده حکم آزادی وی را صادر خواهد کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی