سایز متن   /

دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق در دیدار با سرکنسول ایران در اربیل بر لزوم گسترش روابط فی مابین تاکید کرد.

به گزارش کورد پاریز، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل مرکز اقلیم کردستان از دیدار “جبار یاور” دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم با “نصرالله رشنودی” سرکنسول در محل سر‌کنسولگری خبر داد.

بر اساس این خبر، سرلشکر جبار یاور دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق با حضور در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل ضمن تبریک انتصاب نصرالله رشنودی به عنوان سرکنسول، بر لزوم توسعه و گسترش همکاری های فی مابین تاکید کرد.

در مقابل، سرکنسول ایران اظهار داشت در سنوات گذشته همکاری های خوبی بین وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق و نیروهای مسلح جمهوری سلامی ایران وجود داشته و مطمئنا این روند در آینده و در زمان تصدی وزیر جدید پیشمرگ ادامه خواهد داشت.

پیشتر نیز سرکنسول ایران در اربیل با شورش اسماعیل وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان عراق دیدار و پیرامون آخرین وضعیت مناسبات و زمینه های توسعه همکاری های فی مابین گفتگو کرده بود.

در این دیدار، وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی ایران طی سال های متمادی به مردم اقلیم کردستان، قدردانی مردم و دولت اقلیم از مواضع حمایتگرانه جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر را مورد تاکید قرار داده بود.

شایان ذکر است جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۱۴ و با حمله داعش به عراق و اقلیم کردستان، بنا به درخواست طرف عراقی، همکاری های گسترده ای با نیروهای نظامی و اطلاعاتی این کشور به ویژه نیروهای پیشمرگ در جنگ با داعش داشت.

نصرالله رشنودی سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایرن در اربیل پس از آغاز به کار در این سمت، دیدارهایی با مقامات و شخصیت های سیاسی اقلیم کردستان داشته و بر توسعه هر چه بیشتر روابط با اقلیم کردستان در تمامی زمینه ها تاکید کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی