سایز متن   /

مردم در شهرهای کردنشین، بر یکسان بودن پ.ک.ک و ه.د.پ تاکید دارند.

به گزارش کورد پاریز، یک فعال رسانه‌ای کرد در صفحه توئیتری خود روایتی را نقل کرده که نشان از سوظن شدید مردم شهرهای کردنشین به پ.ک.ک و شاخه سیاسی آن یعنی ه.د.پ (حزب دموکراتیک خلق‌ها) دارد. این فعال رسانه‌ای در تازه‌ترین توئیت خود نوشته «در دیاربکر یک پدر و پسر در خانه با هم اختلاف پیدا می‌کنند و پسر به نشانه اعتراض از خانه خارج می‌شود. از آن زمان تاکنون پسر خانواده «مفقود» شده است. اما پدر به جای مراجعه به پلیس به دفتر ه.د.پ. مراجعه کرده و خواهان بازگشت پسرش شده است. این نکته از این لحاظ مهم است که در افکار عمومی‌ کردها، ه.د.پ. نه به عنوان یک حزب متعارف سیاسی بلکه به عنوان پوششی برای فعالیت‌های تروریستی پ.ک.ک شناخته می‌شود و به همین خاطر است پدر این خانواده می‌داند پسرش توسط عوامل پ.ک.ک در ه.د.پ. فریب داده شده یا ربوده شده و اکنون در قندیل است».

این فعال رسانه‌ای می‌گوید اکنون ه.د.پ. و پ.ک.ک در افکار عمومی به نماد آدم‌ربایی، فریب، خشونت، سواستفاده تبدیل شده‌اند و با رشد فعالیت در فضای مجازی روند افشای چهره واقعی پ.ک.ک نیز افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر شماری از والدین کودکان ربوده شده اعتقاد دارند به دلیل سن کم فرزندانشان، آنها قطعا امکان مراجعه به مقر پ.ک.ک را نداشته و لذا حتما توسط عوامل ه.د.پ ربوده شده‌اند. این در حالی است که این کودکان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی به مقرهای ه.د.پ رفته و دیگر به خانه بازنگشته‌اند. به دلیل پوشش رسانه‌ای گسترده تحصن مادران کُرد در برابر دفتر ه.د.پ در دیاربکر، روز به روز بر جمع تحصن کنندگان افزوده شده است.

والدین این کودکان اعتقاد دارند که ربایش فقط مختص کودکان خانواده‌های فقیر و معمولی کُرد است و سوال می‌پرسند که چرا فرزندان صلاح‌الدین دمیرتاش و دیگر سران ه.د.پ. را به قندیل نمی‌برند و آنها در بهترین مدارس و دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی