سایز متن   /

سلیمانیه به عنوان مقر اتحادیه میهنی کردستان، حتی برای حزب دموکرات به رهبری بارزانی نیز امن نیست.

به گزارش کورد پاریز، سطح امنیت در اقلیم کردستان آنقدر پایین است که حتی دفاتر رسمی ‌احزاب حاکم بر اقلیم نیز در امان نیستند. سخنگوی مقر پارتی در سلیمانیه-حلبچه می‌گوید افراد ناشناس مقر پارتی در سلیمانیه را هدف گلوله قرار داده‌اند. البته این حمله خسارات جانی نداشته است. عطا شیخ حسن می‌گوید هیئت امنیت سلیمانیه مسئول تامین امنیت ماست و هر گونه مسئولیت افراد و مراکز ما در مرز سلیمانیه متوجه مسئولان امنیتی آن می‌باشد.

گفتنی است ریشه اختلافات پارتی به رهبری بارزانی و یکیتی به رهبری جلال طالبانی به سال ۱۹۷۵ بر می‌گردد که طالبانی به خاطر اختلافات از حزب پارتی جدا شد و بعدا در مراحل مختلف با هم به صورت مسلحانه درگیر شدند. بارها هر کدام از صدام علیه دیگری کمک مسلحانه خواستند و در آخرین مرحله بارزانی با کمک صدام اربیل را از دست طالبانی گرفت. این احزاب، در واقع خانوادگی و عشیره‌ای هستند و پست‌ها و مقام‌های حزبی در اقلیم کردستان فروشی هستند و هر کسی بیشترین قیمت را پرداخت کند، می‌تواند پست و مقام مربوطه را بگیرد. رسانه‌های وابسته به بارزانی می‌گویند خانواده جلال طالبانی به برهم صالح رئیس جمهور عراق قول داده‌اند مدتی ریاست یکتی را به او بسپارند. این خبرگزاری می‌گوید پاول طالبانی در دیدار با برهم صالح قول داده در کنگره قریب الوقوع یکتی ریاست آن به مدت چهار سال به برهم صالح داده شود.  

گفته می‌شود پسر طالبانی اعلام کرده خانواده وی از برهم صالح حمایت خواهد کرد. به عقیده کارشناسان هدف از این حمایت تلاش برای شکست دادن جناح مخالف به رهبری کوسرت رسول است که عملا باعث شده یکتی به دو جناح تقسیم شود. جنگ قدرت و پول عامل اصلی شکست یکتی به ویژه پس از جلال طالبانی می‌باشد. جناح دیگر به رهبری هیروخان همسر جلال طالبانی است. این جناح با مسعود بارزانی به صورت علنی درگیر است و در همه‌پرسی غیرقانونی استقلال نیز علنا با او مخالفت نمود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی