سایز متن   /

پ.ک.ک در حالی خود را حامی حقوق کردها توصیف کرده که در مورد تجمع و تحصن مادران دیاربکر، کاملا ساکت است.

کورد پاریز/ پایگاه اینترنتی فرات وابسته به پ.ک.ک مدعی شده که خانواده‌ها و خویشاوندان افراد گم شده به ویژه در دهه نود میلادی، با حضور در خیابان‌‌های شهرهای الیح و دیاربکر خواهان رسیدگی دولت و مشخص شدن سرنوشت افراد گم شده گشتند. به نوشته این خبرگزاری، افراد خواهان تعیین سرنوشت گم شدگان و محاکمه عاملان آن شدند. سلجوق میزراکلی، شهردار برکنارشده دیاربکر، نیز به جمع آنها پیوست.

اکنون ه.د.پ. بیش از پیش منزوی شده و حتی در دیدار هیئت آن از اقلیم کردستان نیز نتوانست نظر بارزانی را برای وساطت با اردوغان جلب نماید. لذا تلاش می‌کند تا هواداران خود را به خیابان‌ها بکشاند. نکته مهم این که حتی هواداران آن نیز حاضر نیستند ریسک کنند چون به صورت مستند ثابت شده به جای خدمات به مردم در خدمت پ.ک.ک  قرار گرفته است.

با توجه به وضعیت فوق، خبرگزاری فرات وابسته به پ.ک.ک با تیتر «ه.د.پ. به خیابان آمد، حزب عدالت و توسعه فرو می‌پاشد» چنان می‌نویسد که گویی هزاران نفر در خیابان حاضر شده‌اند. در حالی که تصاویر نیز نشان می‌دهد کمتر از بیست نفر از هواداران آن در برابر دوربین‌ها حاضر شده‌اند. اغراق و دروغ سبب شده تا حتی هواداران پ.ک.ک نیز اخبار رسانه‌های وابسته به آن را باور نکنند. خبرگزاری به نقل از ه.د.پ. نام ۹ شهر را آورده و مدعی شده هواداران آن به خیابان آمده‌اند و جالب این است از این تعداد نام ۵ شهر ترک آورده شده یعنی از ده‌ها شهر کرد کسی حاضر نیست برای ه.د.پ. حتی شعار بدهد.

اما سوالی که پیش می‌آید، مربوط به هویت مفقودین است. این افراد اعضا، هواداران، فعالان و همدستان پ.ک.ک هستند که به ویژه در دهه نود میلادی توسط عوامل مختلف کشته یا سر به نیست شده‌اند و هنوز هم از سرنوشت آنها خبری در دست نیست. چون این افراد وابسته به پ.ک.ک بوده‌اند لذا خبرگزاری‌های وابسته به پ.ک.ک خبر را پوشش می‌دهند و به همین دلیل آقای میزراکلی نیز به جمع آنها پیوسته است. این یعنی میزرالکلی، از ه.د.پ.، نیز هوادار پ.ک.ک است. چرا وی علاوه بر پیوستن به هواداران پ.ک.ک، به جمع تحصن مادران کرد نمی‌پیوندد که در برابر دفتر حزب متبوعش تجمع کرده‌اند و خواهان برگرداندن کودکانی هستند که ه.د.پ. نیز در ربودن آنها نقش دارد؟ این اقدام رسانه‌های پ.ک.ک و اعضای ه.د.پ. سندی دال بر دورویی برخورد آنها در برابر کردهاست.

گفتنی است پیشتر  دولت ترکیه اعلام کرد شهرداری‌های تحت کنترل حزب دموکراتیک خلق ها (ه.د.پ.) به جای ارائه خدمات به مردم به پایگاهی برای جمع آوری کمک مالی و جذب اعضا به ویژه افراد کم سن و سال تبدیل شده است. لذا روند برکناری شهرداران را آغاز و به جای آنها سرپرست منصوب کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی