سایز متن   /

وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی تاکید کرد که آمریکا در پی تاسیس یک دولت در شرق فرات با همکاری عناصر تجزیه‌طلب است و بدین طریق قصد تجزیه سوریه را دارد.

به گزارش کورد پاریز، “سرگئی لاوروف”، وزیر خارجه روسیه، در مورد حملات احتمالی ترکیه به شرق فرات می‌گوید روسیه خواهان حل و فصل موضوع بین ترکیه و سوریه است و افزود: «آمریکا در شرق فرات به دنبال تاسیس یک دولت است و همراه کردها در یک بازی خطرناک قرار دارد». لاوروف در شهر سوچی در پاسخ به سوالات مربوط به وضعیت سوریه و سیاست روسیه در مورد آن سخنرانی کرد و گفت: «ما به درخواست دولت سوریه در آن کشور با تروریست‌ها جنگ می‌کنیم. در حلب و مناطق دیگر نیز به دولت سوریه کمک کردیم. با این کار مردم توانستند به خانه خود برگردند. روسیه به حضور نظامی ‌خود در سوریه ادامه خواهد داد تا صلح و امنیت در سوریه و منطقه تثبیت شود».

وزیر خارجه روسیه می‌گوید: «آمریکا در سوریه از «عامل کُردی» استفاده می‌کند و در شرق فرات وارد یک بازی خطرناک شده و هدفش این است این منطقه را از سوریه جدا کند. آمریکا برای تاسیس یک نیم دولت در شرق فرات از کردها استفاده می‌کند. این کشور برای تقویت پایگاه خود کردها را به سمت مناطق عرب نیز سوق می‌دهد. این سیاست خطرناک می‌تواند سبب جنگ بین کرد و عرب شود. دولت روسیه نگرانی‌های  ترکیه را درک می‌کند و ترکیه می‌تواند در چارچوب پیمان آدانا با سوریه وارد خاک سوریه شود اما بهتر است با این کشور وارد گفتگو و هماهنگی شود».

گفتنی است این اقدام آمریکا با هماهنگی ترکیه صورت گرفته است. در واقع انکارا به بهانه حمله علیه پ.ک.ک و اخراج نیروهای وابسته به آن در شرق فرات، در حال ایجاد یک منطقه امن در مرز سوریه است تا آوارگان سوری را در آن ساکن کند. کنترل این منطقه نیز ظاهرا در اختیار نیروهای ترکیه خواهد بود. این امر به معنای تضعیف هرچه بیشتر شاخه سوری پ.ک.ک و ادارات خودگردان وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی