سایز متن   /

در ادامه افزایش تنش ها بین احزاب اقلیم کردستان، جنبش گوران، یکیتی را یک شرکت بزرگ مالی توصیف کرد.

به گزارش کورد پاریز، پس از آن که در طی هفته‌های اخیر تعدادی کانال تلویزیونی و سایت‌های وابسته به یکیتی به خاطر مشکلات مالی تعطیل شدند، فضای حملات رسانه‌ای یکیتی و دیگر گروه‌های کردی از جمله گوران از سرگرفته شد. در این بین “شاناز ابراهیم احمد”، خواهر “هیروخان” زن جلال طالبانی، طی مقاله‌‎ای تهدیدآمیز، اعلام کرد اطلاعات مهمی ‌را افشا خواهد کرد که حقوق “جلال طالبانی” رئیس جمهور متوفی عراق نیز از جمله آنهاست و در ادامه افزود: «این کانال‌های تلویزیونی می‌توانستند خیلی زودتر تعطیل شوند اما من شخصا هر ماه مبلغی را به عنوان صدقه به این کانال‌های تلویزیونی می‌دادم».

این اظهارات تند و طعنه دار خانم شاناز ابراهیم احمد سبب واکنش گوران شد که می‌گوید: «یکیتی یک شرکت بزرگ مالی است. تصور کنید فقط خواهر همسر جلال طالبانی آنقدر پول دارد که ماهانه مبلغی را به عنوان صدقه برای اداره چند کانال تلویزیونی پرداخت می‌کند»!

رسانه‌های وابسته به بارزانی نیز از این جنگ رسانه‌ای برای طعنه زدن به یکیتی استفاده می‌کنند. یکیتی مانند دیگر احزاب کرد اقلیم، نفت را به صورت مستقل و غیرقانونی می‌فروشد و پول آن به جای خزانه دولت عراق به جیب سران احزاب می‌رود. این رخداد، پیشتر به طور انحصاری در اختیار خاندان بارزانی بود.

یک نماینده مجلس عراق می‌گوید بیش از ۴۰ میدان نفتی در مناطق مورد مناقشه در نینوا تحت کنترل شرکت‌های وابسته به حزب دموکرات کردستان (پارتی) فعالیت می‌کنند و نیروهای وابسته به بارزانی نیز تامین امنیت آنها را بر عهده دارند. “غالب محمد” نماینده جنبش گوران در صفحه فیسبوک خود می‌نویسد «درآمد ناشی از این میادین نه به اقلیم کردستان و نه به بغداد داده نمی‌شود بلکه به جیب مسعود بارزانی می‌رود. شما می‌توانید به داده‌های وزارت منابع اقلیم نگاه کنید. نام این میادین در لیست قرار ندارد. یعنی به خزانه نمی‌رود. همچنین این شرکت‌ها و نیروهای امنیتی آن زندگی روستائیان منطقه را نابود کرده‌اند. حتی مبلغی ناچیز را نیز به مردم نمی‌دهند. حتی مانع می‌شوند مردم روستای واردک را بازسازی کنند. مردم چندین روستا علیه این شرکت‌ها اعتراض کردند اما نیروهای پارتی آنها را سرکوب نمودند».

غالب محمد ضمن محکوم کردن این اقدام پارتی می‌گوید باید به این غارت پایان داد. اقلیم کردستان فاسدترین بخش عراق است و اسناد افشا شده نشان می‌دهد میلیاردها دلار پول نفت در اقلیم بدون سرنوشت است. در اوت سال ۲۰۱۹ علیه این اقدام اقلیم کردستان شکایتی قانونی صورت گرفته است. خانواده بارزانی در صدر لیست این فساد اقتصادی قرار دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی