سایز متن   /

فضای مجازی این امکان را به مخالفان پ.ک.ک داده است تا با قدرت از اقدامات این فرقه انتقاد کنند.

به گزارش کورد پاریز، “عبدو بیندنگ” فعال رسانه‌ای کرد در صفحه توئیتری خود نوشت «پ.ک.ک می‌گوید دولت کردی نمی‌خواهیم و خواهان دموکراتیک شدن ترکیه هستیم، مخالف تجزیه و تغییر مرزهای ترکیه هستیم، جنگ ما برای دموکراتیک کردن ترکیه است». وی در ادامه این سوال را از سران پ.ک.ک پرسیده است: «حال اگر چنین است چرا در کوهستان هستید؟ چرا جوانان کرد را به کشتن می‌دهید؟ پس بیایید خلع سلاح شوید و بیش از این خونریزی  نکنید. به خشونت پایان دهید».

وی در ادامه توئیت خود می‌نویسد: «مادران کرد نمی‌خواهند کودکانشان را فریب بدهید، بربایید و برای دموکراتیک کردن ترکیه به کشتن بدهید. لطفا دست از این مسیر کشتن کردها بردارید. لطفا گم شوید و از سر راه مردم کنار بروید و بیش از این حتی تحمل شنیدن اسم شما را نداریم. پ.ک.ک همانند شمشیری بر گردن کردهاست و آنان را گردن می‌زند».

از سوی دیگر، فعال رسانه‌ای اقلیم کردستان، در صفحه توئیتری خود به صورت تصویری ماهیت واقعی پ.ک.ک در برخورد با کودکان کرد را نشان داده و با انتشار عکس کودکان عضو پ.ک.ک می‌گوید «این سندی معتبر دال بر سواستفاده پ.ک.ک از کودکان کرد به عنوان کودک سرباز است و حتی عبدالله اوجالان سرکرده این فرقه خشونت طلب در حال سان دیدن از یک واحد است که اکثریت آنها را کودکان تشکیل می‌دهند. یکی از تصاویر مربوط به زمان حضور عبدالله اوجالان در دره بقاع یعنی نیمه اول دهه هشتاد میلادی و اوایل آغاز فعالیت مسلحانه پ.ک.ک است و عکس‌های دیگر به زمان اقدامات مسلحانه ی.پ.گ. در سوریه مربوط می‌باشد. این یعنی پ.ک.ک از همان آغاز تاکنون به صورت سیستماتیک از کودک سرباز استفاده کرده و علیرغم ادعای این گروه مبنی بر رد وجود کودک سرباز، استفاده از این قشر آسیب پذیر بخشی از سیاست ضدانسانی پ.ک.ک می‌باشد».

گفتنی است دیده‌بان حقوق بشر، عفو بین‌الملل، کمیته امور کودکان شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیده‌بان حقوق بشر کردستان ایران و نهادهای مختلف دیگر بارها در مورد کودک سرباز در پ.ک.ک/پژاک/پ.ی.د. گزارشات مصور و مستندی را منتشر کرده‌اند. به عنوان مثال در همین زمینه شبکه ت.ر.ت. جهانی در صفحه توئیتری خود لینک گزارشی از سازمان ملل متحد را درج کرده که نشان می‌دهد فرقه خشونت طلب پ.ک.ک/ پژاک همچنان از کودکان به عنوان سرباز استفاده می‌کند. در این متن گفته شده پ.ک.ک/پژاک/ی.پ.گ. در استفاده از کودکان به عنوان سرباز یدی طولانی دارند. حضور بیش از ۳۰۰ مورد کودک سرباز در این فرقه توسط گزارش سازمان ملل تایید شده است. گزارش در ادامه می‌گوید روند عضویت کودکان کم سن و سال در پ.ک.ک/پژاک/ی.پ.گ. کماکان ادامه دارد.  در ادامه گزارش ذکر شده که آن دسته از کشورهایی که از پ.ک.ک و شاخه‌های آن حمایت می‌کنند نیز مسئول سواستفاده از این کودکان هستند و باید پاسخگوی این اقدامات پ.ک.ک/پژاک/ی.پ.گ. باشند که مصداق جنایت علیه بشریت است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی