سایز متن   /

در حالی که حزب دموکرات کردستان عراق سعی دارد ناکارآمدی خود را متوجه دولت مرکزی در بغداد کند، این موضع گوران از دولت، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش کورد پاریز، برخلاف حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) که کنترل حکومت اقلیم کردستان را در دست دارد و همیشه ساز مخالف می‌زند و برای فرافکنی و فرار از مسئولیت و پاسخ‌گویی، دولت مرکزی عراق را متهم می‌کند، جنبش گوران می‌گوید دولت مرکزی عراق در مورد اقلیم کردستان سیاست خوبی دارد و در بهترین دوران خود قرار داریم. چالاک مهندس عضو گوران گفت «دولت عراق سیاست خوبی در قبال اقلیم کردستان دارد و نسبت به قبل وضعیت بهتر است».

این مسئول جنبش گوران در حالی رضایت خود را از دولت مرکزی مطرح می‌کند که حکومت اقلیم کردستان به ویژه بارزانی در طی سال‌های گذشته با فرافکنی و فضاسازی همیشه دولت مرکزی را مسئول مشکلات خود معرفی نموده در حالی که دولت حقوق کارمندان را به صورت کامل می‌فرستد اما هنوز هم بارزانی حقوق کارمندان را با تاخیر و به صورت ناقص پرداخت می‌کند. همچنین بخشی از بودجه جاری و حقوق کارمندان که از بغداد ارسال می‌شود، صرف بازپرداخت وام‌هایی می‌شود که با بارزانی پیش فروش نفت به صورت غیرقانونی آنها را دریافت کرده است. به عبارت دیگر، ناکارامدی و فساد در دولت محلی اقلیم، متوجه بارزانی و حزب وی است نه دولت مرکزی عراق.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی