سایز متن   /

طلال سیلو، سخنگوی نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه که در سال ۲۰۱۷ میلادی به ترکیه فرار کرده است در گفتگوی اختصاصی با روزنامه ینی شفق گفت: آمریکا و اروپا YPG را برای جنگیدن با ترکیه تجهیز کرده اند.

به گزارش کورد پاریز، طلال سیلو، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه که در سال ۲۰۱۷ میلادی به ترکیه فرار کرده است در گفتگوی اختصاصی با روزنامه ینی شفق به ارزیابی عملیات چشمه صلح نیروهای ارتش ترکیه در شمال سوریه پرداخته و در اظهاراتی عنوان کرد: «ترکیه پیش از عملیات کانال های دیپلماسی را تا انتها مورد آزمون قرار داد ولی از سوی متفق های خود تنها گذاشته شد. ترکیه نیروهای حاکم در شرق فرات را از آنجا خارج خواهد کرد. با پاکسازی این نیروها برادران سوری در ترکیه خواهند توانست به سرزمین های خود بازگردند. عملیات ها در راستای محافظت از تمامیت ارضی سوریه صورت می گیرد».

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «پشت پرده YPG/PYD/PKK، کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس حضور دارد. این کشورها برای جنگیدن با ترکیه به این گروه تجهیزات اعطا کرده است. اروپا به ترکیه فشار می آورد زیرا از PKK حمایت می کند. با این حمایت ها می خواهند از ادامه حیات PKK محافظت کنند. این کشورها برای ایجاد جنگ بین این دو حمایت کرده اند و هدف اصلی اروپا از این جنگ دریای مدیترانه است».

سیلو با اشاره به این که «در شرق فرات بین ۵ الی ۶ هزار زندانی داعش نگهداری می شود»، خاطرنشان کرد: «این ها غیرنظامی، زن یا کودک نیستند. تمامی آن ها نیروهای مبارز و جنگجو هستند. نیروهای دموکراتیک سوریه تهدید می کنند که از زندان ها محافظت نخواهیم کرد. داعشی ها می توانند از این زندان ها فرار کنند و از آنجا به اروپا بروند. ولی ترکیه اجازه ورود آنان به اروپا را نخواهد داد. حتی اگر از زندان فرار کنند نخواهند توانست از ترکیه عبور کنند. انتقال داعشی ها به این راحتی به اروپا و ترکیه امکان پذیر نیست»

سیلو تصریح کرد: «PKK انتظار داشت که آمریکایی ها از آنان حمایت خواهد کرد. به همین دلیل بود که بعد از حمله ترکیه آنان بسیار سردرگم شدند. با عقب نشینی آمریکا و حمله ترکیه هنوز نتوانسته اند از شوک بیرون بیایند به همین دلیل در درون یک هرج و مرج حاکم است».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی