سایز متن   /

رئیس فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان، با اشاره به توافق آمریکا  و ترکیه در مورد آتش بس در شمال سوریه، تاکید کرد این توافق توطئه ای خطرناک علیه کردها است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از سایت خبری رادیو نوا، “علی محمد صالح” رئیس فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که  آنچه به عنوان توافق میان آمریکا و ترکیه برای اعلام آتش بس در مناطق کردنشین سوریه و توقف حمله نظامی ترکیه به این مناطق اعلام شده، فقط توطئه ای خطرناک علیه کردها و با هدف اجرای خواست و طرح های اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این مناطق است.

وی افزود که اگر نیروهای کرد سوری، ۳۲ کیلومتر از مرز با ترکیه عقب نشینی کنند، این محدوده شامل مناطق مهم و استراتژیک گری سپی و عین عیسی و کوبانی خواهد بود و این مناطق بدون دفاع می ماند و از سوی دیگر بر اساس این توافق منطقه مذکور در اختیار ترکیه قرار گرفته و نیروهای کرد سوری نیز باید سلاح های خود را به آمریکا تحویل دهند.

علی محمد صالح تاکید کرد که این توافق خلع سلاح کردها است و ترکیه  آنچه را که نتوانست در میدان جنگ به دست آورد، از طریق این توافق و با کمک آمریکا به دست می آورد.

همچنین تاکید کرد که این توافق به نحوی طراحی شده که فقط خواست های ترکیه را اجرایی کرده و اگر کردها با آن مخالفت کنند، ترکیه و آمریکا در جامعه جهانی چنان وانمود می کنند که کردها خواهان جنگ هستند و به این ترتیب حمایت های جهانی را از دست داده و فشار افکار عمومی و مردم آمریکا بر ترامپ نیز برداشته می شود. 

نماینده جنبش تغییر گفت که این توافق در درجه اول برای رهایی ترامپ از وضعیت کنونی و فشارهای جهانی و داخلی است و در درجه دوم نیز تامین منافع و خواست های ترکیه بدون جنگ است و کردها تنها متضرر آن خواهند بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی