سایز متن   /

دونالد ترامپ ضمن تایید خروج سربازان آمریکایی، از کنترل مناطق نفتی سوریه خبر داد.

به گزارش کوردپاریز، پس از تجاوز ترکیه به خاک سوریه و سکوت امریکا در قبال این اقدام، که کردها آن را خیانت توصیف کردند، اکنون مناطق کردنشین سوریه، در اختیار ارتش ترکیه و یا ارتش سوریه قرار گرفته است. گروه‌های کردی نیز از منطقه خارج شده‌اند و مردم نیز آواره شدند. در همین حال که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در واشنگتن هدف استیضاح و انتقادات گسترده قرار گرفته است، می‌گوید باید کردها را در منطقه‌ای جدید اسکان دهیم. او در پیامی‌توئیتری اعلام کرد آمریکا کنترل نفت را تضمین کرده و کاخ سفید تصمیم گرفته که سربازان را به آمریکا برگرداند. وی تاکید کرده که سربازان آمریکا در منطقه امن حضور نخواهند داشت.

پیشتر نیز پنتاگون اعلام کرده بود که قرار نیست نیروهای زمینی آمریکا در منطقه امن حضور داشه باشند. وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده بود که فقط با ترکیه و کردها برای هماهنگی در تماس خواهد بود. در صورت عملی شدن این گفته وزارت دفاع آمریکا، باید گفت آمریکا مجددا به کردهای وابسته به پ.ک.ک خیانت کرده است. زیرا براساس توافق اولیه قرار بود نیروهای ترکیه و آمریکا به صورت مشترک کنترل منطقه امن را در دست داشته باشند.

کارشناسان مختلف حتی متحدان اروپایی آمریکا می‌گویند دیگر نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد. زیرا به راحتی متحدان خود را تنها می‌گذارد و به آنها به عنوان کالای تجاری نگاه می‌کند. در حالی که  ی.پ.گ، قسد و پ‌ک‌ک بیش از ۱۰ هزار عضو خود را برای اهداف آمریکا به کشتن دادند و بیش از ۴۰ هزار نفر از کردها نیز در جنگ آمریکا با داعش زخمی شدند، اکنون آمریکا هم در مساله تجاوز ترکیه و هم در موضوع اداره منطقه امن، به کردها خیانت کرده و بار دیگر ثابت شد که پ‌ک‌ک ابزار دست کشورهای دیگر است.

همچنین هنوز منظور دقیق ترامپ معلوم نیست و مشخص نیست که منظور وی از اسکان کردها، نیروهای مسلح وابسته به پ.ک.ک است یا مردم غیرنظامی؛ ‌اما واکنش مک گورک نماینده سابق آمریکا در ائتلاف بین‌المللی و اعلام این که آمریکا قصد دارد کردها را از سرزمین قدیمی ‌و تاریخی آنها جابجا کند و انتقاد وی از ترامپ نشان می‌دهد شاید منظور ترامپ این است که منطقه اشغالی ترکیه در شرق فرات خالی از سکنه شود و ترکیه طبق برنامه آن را تغییر دهد. ترکیه قصد دارد که حدود دو میلیون آواره سوری را در این مناطق ساکن کند.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که گروه‌های وابسته به پ.ک.ک که حملات ترکیه به خاطر حضور آنهاست هنوز هم بر اتکا به آمریکا تاکید می‌کنند. در حالی که آمریکا پس از استفاده ابزاری از آنها، این گروه را رها کرد و در این میان مردم بیشترین تعداد قربانیان را تشکیل داده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی