- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تماس‌های تلفنی ترامپ با فرماندهان ی.پ.گ در سوریه؛ هدف آمریکا مشروعیت‌بخشی است یا نمایش حمایت؟

کوردپاریز/ پس از تماس تلفنی عجیب و نامتعارف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با یک فرمانده سابق پ.ک.ک و فرمانده کنونی نیروهای وابسته به این فرقه در سوریه، بعضی کارشناسان تصور می‌کردند این تماس نیز در چارچوب رفتارهای غیرعادی ترامپ قابل بحث است و براساس برنامه دولت آمریکا نیست. اما تماس لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه با مظلوم کوبانی (پس از تماس ترامپ) نشان می‌دهد آمریکا همچنان برای سوریه برنامه دارد و قرار نیست به این سرعت این کشور را ترک کند و به نظر می‌رسد حمایت از پ.ک.ک و شاخه سوری آن همچنان در دستور کار آمریکا قرار دارد.

سناتور لیندسی گراهام پس از تماس تلفنی، طی اظهاراتی به نقل از مظلوم کوبانی سخنگوی این گروه مسلح، گفت: «آنها هرگز این توافق برای عقب‌نشینی و تخلیه منطقه را قبول نمی‌کنند». گراهام به مظلوم کوبانی گفته کنگره آمریکا نگران و در عین حال از آخرین تحولات مطلع است. 

به نظر می‌رسد آمریکا قصد دارد به تدریج ارتباط با یک گروه تروریستی را به یک هنجار تبدیل کند و آن را به یک بازیگر در شمال سوریه تبدیل نماید. اما بهترین گزینه، خلع سلاح پ.ک.ک است که با این اقدام آتش جنگ نیز خاموش می‌گردد.