سایز متن   /

حضور پ.ک.ک در اقلیم کردستان و بمباران مداوم جنگنده های ترکیه، گردشگری و کشاورزی منطقه را نابود کرده است.

به گزارش کوردپاریز، اقلیم کردستان به ویژه روستاهای مناطق مرزی آن قربانی حضور و خشونت‌های ناشی از درگیری‌های پ.ک.ک و ارتش ترکیه هستند. به گزارش خبرگزاری باس‌نیوز، بر اثر درگیری‌های پ.ک.ک و ترکیه در نزدیکی روستاهای گوهرز و بلاوه در نزدیکی کوه‌های متینان در منطقه «آمدی»، امنیت در آن وجود ندارد. مردم این روستاها می‌گویند تاکنون ترکیه بیش از ۴۰ بار آنجا را بمباران کرده و به مردم، دام‌ها و کشاورزی زیان رسانده است. ساکنان می‌گویند این حملات سبب ایجاد وحشت در بین آنها شده است. پ.ک.ک تاکنون سبب تخلیه بیش از هزار روستای اقلیم شده اما حکومت اقلیم که در فساد سیاسی و اقتصادی غرق شده توانایی دفاع از شهروندان در مقابل ترکیه و پ.ک.ک را ندارد.

این در حالی است که پ.ک.ک، با جنگ رسانه‌ای سعی دارد خود را محق و مظلوم جلوه داده و مردم اقلیم کردستان به خصوص زنان را حامی اوجالان نشان دهد. در واقع باید گفت یکی از محورهای اصلی حفظ و بقای پ.ک.ک، تبلیغات دروغین و مبتنی بر ایدئولوژی عبدالله اوجالان است. بعنوان مثال اعتراض و تجمع «مادران صلح» در مخمور، چیزی جز یک نشست سازمانی پ.ک.ک با هدف فشار بر نیروهای امنیتی اقلیم برای آزادی رفت و آمد از مخمور به دیگر شهرهای اقلیم نبود. محدودیت تردد برای هواداران پ.ک.ک پس از ترور یک دیپلمات و مامور میت ترکیه در رستورانی در اربیل صورت گرفت.

کمپ مخمور تحت نظارت سازمان ملل محل زندگی کسانی است که بر اثر خشونت‌های پ.ک.ک و ارتش ترکیه در سال‌های اولیه فعالیت این گروه در اقلیم ایجاد شده است. اما عملا کنترل کمپ در اختیار پ.ک.ک است و کمپ را به جهنمی‌ برای مرم تبدیل کرده است. در این کمپ ۱۳ هزار نفر زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی