سایز متن   /

اسناد و تصاویر/ در جریان حمله ترکیه به مناطق کردنشین سوریه، پ.ک.ک و پ.ی.د نیز متهم به ارتکاب جنایات جنگی هستند.

کوردپاریز/ در حالی که حملات ترکیه به مناطق کردنشین سوریه همچنان ادامه دارد و این کشور اعلام کرده با هدف از بین بردن پ.ک.ک و عوامل آن در منطقه به خاک سوریه تجاوز کرده است، هواداران پ.ک.ک تلاش می‌کنند تا از فضای موجود به نفع خود بهره‌برداری تبلیغاتی کنند و کشته شدن غیرنظامیان را مورد استفاده ابزاری تبلیغاتی قرار دهند. اما مخاطبان از موضوع اصلی یعنی قربانی شدن کودکان توسط اعضای این گروه غافل می‌مانند.

در یک فایل ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است، یک عضو نیروی سوریه دموکراتیک وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه با کردی و لهجه محلی خود از دوستان کنار خود می‌پرسد چطور است آن دو کودک را  هدف قرار دهم و آنها نیز تشویق ضارب را می‌کنند. آن فرد به کردی محلی کودکان را صدا می‌زند و سپس با رگبار مسلسل کشته می‌شوند. سپس همراهان ضارب وی را با گفتن کلمه «هر بژی» (به معنای زنده باد! این نیز اصطلاحی است که اعضای پ.ک.ک پس از پایان هر اقدامی‌ خطاب به همدیگر می‌گویند) تشویق می‌کنند.

لذا باید گفت در فضای کنونی حملات ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک که به آواره شدن چند صد هزار غیرنظامی ‌نیز منجر شده، این گروه تروریستی برای جلب توجه تلاش می‌کند تا کودکان و زنان را قربانیان اصلی حملات ترکیه معرفی و خود را نیز تبرئه نماید. اما کسانی که با سابقه این فرقه تروریستی آشنا هستند می‌دانند پ.ک.ک به صورت‌های مختلف کودکان را قربانی می‌کند. علاوه بر استفاده از آنها به عنوان کودک سرباز در جنگ، در موراد مختلف در شهرها و روستاها نیز کودکان را به قتل رسانده تا به والدین آنها فشار روحی و روانی وارد سازد.

در همین زمینه یک فعال رسانه‌ای به نام آلپ ارسلان در صفحه توئیتری خود تصاویر و مشخصات تعدادی از کودکان را درج کرده است که توسط پ.ک.ک کشته شده‌اند و در بین آنها کودکان بسیار خردسال نیز دیده می‌شوند. این در حالی است که پ.ک.ک قصد دارد با این سابقه کودک‌کشی درس اخلاق در زمینه حفظ حقوق کودکان به مخاطبان بدهد!

همچنین یک فعال دیگر عرصه رسانه به نام دوغان آکیش در صفحه توئیتری خود به صورت مستند نشان می‌دهد که فرقه تروریستی پ.ک.ک به زنان و کودکان نیز رحم نمی‌کند. همان طور که در تصویر نیز دیده می‌شود، قتل کودکان توسط این فرقه به سال‌های اولیه تاسیس آن نیز بر می‌گردد و در سال ۱۹۸۷ نیز پ.ک.ک دست به این جنایات زده است. یکی از اقدامات متداول پ.ک.ک قتل تمام اعضای خانواده محافظان کرد روستاها بود که پ.ک.ک آنها را خائن می‌نامید. این فعال رسانه‌ای، پ.ک.ک را دشمن انسانیت می‌نامد و از مخاطبان می‌خواهد فریب تبلیغات دروغین این فرقه را نخورند. آخرین نمونه قربانی کردن زنان و کودکان این است که پ.ک.ک به جای ترک کردن منطقه جهت جلوگیری از حملات ترکیه، غیرنظامیان را سپر می‌کند تا به بقای خود ادامه دهد.

در تحولی دیگر که با فضای مجازی به خصوص توئیتر مرتبط است، ابراهیم ادهم، فعال رسانه، در صفحه توئیتری خود به هشتگ‌های هواداران فرقه تروریستی پ.ک.ک واکنش نشان داده و با افزودن تعدادی هشتگ مرتبط با افراد یا گروههای هوادار این فرقه، موضوع قتل کودکان توسط پ.ک.ک را به  صورت تصویری و همراه با مشخصات درج کرده است.

این فعال رسانه‌ای با محکوم کردن اقدامات جنایی فرقه تروریستی پ.ک.ک از عاملان ترویج هشتگ‌ها و افراد مخاطب می‌خواهد اگر واقعا به آزادی بیان و عدالت اعتقاد دارند باید تصاویر مستند این کودکان قربانی پ.ک.ک را نیز منتشر کنند. وی با این اقدام خود تلاش می‌کند چهره واقعی پ.ک.ک در قتل کودکان را برملا سازد. در بین کودکان، تعدادی با اسامی ‌کرد و حتی ۵ ساله نیز دیده می‌شوند.

این امر نشان می‌دهد که پ.ک.ک به قتل کودکان و غیرنظامیان علاقه ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال در حمله تروریست‌های پ.ک.ک به شهر کردنشین نصیبین ۸ کرد در خیابان کشته و ۳۵ نفر نیز زخمی ‌شدند. در طی چها دهه عمر پ.ک.ک بیش از ۴ میلیون غیرنظامی ‌کرد آواره، بیش از ۴ هزار روستای کرد ویران شده و از حدود ۵۰ هزار کشته نیز ۴۵ هزار نفر کرد هستند. این در حالی است که پ.ک.ک مدعی جنگ برای کردهاست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی