سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز، بنی گانتس که به دستور رئیس رژیم اسرائیل و پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو، مسئول تشکیل کابینه شده از جامعه بین‌المللی درخواست کرد در برابر حملات ترکیه علیه مردم «قهرمان» کُرد ساکت نباشند. این مسئول اسرائیلی ضمن تشکر از دولت آمریکا برای کشتن ابوبکر البغدادی اعلام کرد: «منطقه هنوز مملو از خشونت و جنگ است. برای این نیز از جامعه جهانی می‌خواهم در برابر حملات علیه مردم «قهرمان» کُرد سکوت نکند. به ویژه حملات وحشیانه ترکیه در شمال سوریه».

لازم به توضیح است اسرائیل در دوره جنگ ملامصطفی بارزانی با عراق نیز کمک‌های تسلیحاتی و مشاروه نظامی ‌به پیشمرگه‌ها ارائه می‌داد، اما به محض تامین منافع خود در توافق الجزیره، در سال ۱۹۷۵ شاه و صدام حسین را تشویق کرد و برای مذاکره بین آنها میانجیگری نمود. لذا رژیم وقت ایران و اسرائیل کردها را رها کردند و صدام حسین آنان را قتل عام کرد.

شایان ذکر است که در همه‌پرسی اقلیم کردستان نیز فقط اسرائیل از بارزانی حمایت می‌کرد. بارزانی نیز طی سال‌های بحرانی در عراق، نفت این کشور را به صورت ارزان و غیرقانونی به اسرائیل می‌فروخت. با این که اسرائیل، عبدالله اوجالان را دستگیر کرد و به ترکیه تحویل داد، اما گروه‌های تحت امر او در شمال سوریه با صهیونیست‌ها همکاری می‌کنند. حتی چندی پیش نیز اسرائیل از حریم هوایی سوریه و در مناطق تحت کنترل کردها، به پایگاه‌های بسیج مردمی عراق حمله کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی