سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز، شبکه جهانی ت.ر.ت. در فایلی ویدئویی به معرفی یک تروریست پرداخته که در بریتانیا به خاطر عضویت در گروه تروریستی پ.ک.ک و شاخه آن در سوریه ی.پ.گ. محاکمه شده است. این عضو ی.پ.گ. به خاطر عضویت در این گروه تروریستی توسط دادگاهی در بریتانیا محاکمه شد. دادگاه وی را به خاطر ارتکاب اقدامات جنایی مجرم شناخت. ایدین جیمز ۲۸ ساله سابقه آموزش نظامی ‌نداشت و در سال ۲۰۱۷ به سوریه سفر کرد. او برای آموزش نظامی ‌به مقرهای پ.ک.ک در شمال عراق منتقل شده و پس از آموزش‌های لازم به ی.پ.گ. شاخه پ.ک.ک در سوریه منتقل شد تا با داعش بجنگد.

دادگاه او را به خاطر عضویت در یک گروه تروریستی یعنی پ.ک.ک در شمال عراق مجرم شناخت. جیمز اولین بریتانیایی است که به خاطر عضویت در ی.پ.گ. مجرم شناخته و محاکمه شده است. جرم او اقدام تروریستی است. این در حالی است که بریتانیا ی.پ.گ. را جدای از پ.ک.ک می‌داند. ترکیه این ادعای بریتانیا را رد کرده است. اسناد  مختلف ثابت می‌کند آنها کادر رهبری، ساختار سازمانی، استراتژی و تاکتیک، ساختار نظامی، ابزار تبلیغی، منابع مالی و مقرهای آموزشی مشترک دارند.

گفتنی است با پوشش رسانه‌ای گسترده رسانه‌های غربی در مورد جنگ ی.پ.گ و نهادهای دیگر وابسته به پ.ک.ک در سوریه با داعش، بسیاری از جوانان غربی شیفته شعارهای دروغین این گروه‌ها شده و به طور غیرقانونی وارد سوریه شدند. این در حالی است که این افراد اکنون آموزش نظامی دیده و یک جنگ واقعی را از نزدیک تجربه کردند و بازگشت آنها به کشورهای غربی خطرناک و یک تهدید امنیت ملی است. لذا دولت‌های غربی در پی مدیریت این افراد و بازداشت آنها هستند. همچنین سرویس‌های جاسوسی تمایل دارند تا این افراد در جنگی دیگر در منطقه، کشته شوند.

پ.ک.ک در لیست تروریستی آمریکا، اتحادیه اروپا قرار دارد و تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از جمله زنان، کودکان و اطفال را به قتل رسانده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی