سایز متن   /

رئیس اقلیم کردستان عراق در پانلی در کنفرانس مرکز مطالعات میری در اربیل گفت که مشکل ترکیه نه با کردهای سوریه بلکه با پ.ک.ک است.

به گزارش کوردپاریز، “نچیروان بارزانی”، رئیس اقلیم کردستان عراق طی سخنانی در یک پنل برگزار شده توسط موسسه مطالعات خاورمیانه در اربیل گفت: مسئله ترکیه در سوریه کردها نیست، بلکه مسئله پ.ک.ک است که ترکیه اعلام کرد نمی توانند برافراشتن پرچم آن ها در مرزهایشان را قبول کنند و ما تلاش کردیم برادران کرد را متوجه این خطر بزرگ کنیم.

بارزانی همچنین اظهار کرد: ترکیه از ما درخواست کرد کردهای سوریه خود را از پ.ک.ک جدا کنند، اما متاسفانه پ.ک.ک به دنبال کسب مشروعیت از طریق کردهای سوریه بود و سرنوشت آن هم چیزی است که می بینیم.

 بارزانی درباره روابط اربیل با آنکارا نیز گفت:

رئیس اقلیم کردستان عراق طی نشستی با حضور برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر و ریواس فائق، رئیس پارلمان و نمایندگان سیاسی اقلیم، اظهار داشت روابط اربیل و آنکارا به روال همیشگی پیش می رود.

بارزانی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت کنونی روابط بین آنکارا و اربیل، گفت: “ترکیه کشور همسایه ماست. روابط ما با ترکیه به روال همیشگی پیش می رود”.

وی همچنین افزوذ که در روابط بین طرفین هیچ تغییری وجود ندارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق همچنین با اشاره به تظاهرات اخیر در این کشور، گفت تمامی طرف‌های حاضر در این نشست درباره حمایت از درخواست‌های معترضان هم‌عقیده هستند..

بارزانی با اشاره به اینکه مشکلات کنونی پیش از زمان نخست‌وزیری یک ساله عادل عبدالمهدی نیز وجود داشت، اظهار داشت که یک سال برای حل مشکلات کافی نیست.

وی همچنین درباره ایجاد تغییر در قانون اساسی این کشور نیز گفت: “اگر نیاز به تغییرات دارد این تغییرات باید در فضای آرام و بدون تنش صورت بگیرد”.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی