سایز متن   /

فرمانده نیروی سوریه دموکراتیک به غرب هشدار داده که آماده بازگشت داعش باشند.

به گزارش کوردپاریز، مظلوم عبدی (کوبانی) از فرماندهان ارشد پ.ک.ک و نزدیک به عبدالله اوجالان که در حال حاضر فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک است، در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز تاکید کرد که در صورت ادامه انفعال غرب در برابر تجاوز ترکیه به خاک سوریه، هر لحظه ممکن است هسته‌های مخفی داعش در یک شهر غربی دست به عملیات تروریستی بزنند.

نیروی سوریه دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) که به لحاظ ایدئولوژیک و سازمانی در مجموعه پ.ک.ک محسوب می‌شوند مدعی است با حمله ترکیه به سوریه و مناطق تحت تصرف کردها، زندانیان داعش امکان فرار یافته‌اند و هسته‌های مخفی داعش نیز تجدید قوا کرده‌اند. مظلوم کوبانی تاکید کرده ترکیب هجوم ترکیه به شمال سوریه، بی تفاوتی غربی‌ها نسبت به آن و عدم تمایل غرب برای بازگرداندن جنگجویان داعش‌ که شهروندان غرب هستند، محیط مناسبی برای تجدید حیات داعش فراهم کرده است. وی هشدار داد که «خطر تجدید حیات داعش بسیار زیاد است و این یک خطر جدی است. تجاوز ترکیه فضا را باز کرد و امید اعضای داعش را افزایش داد».

وی با اشاره به ۵۰۰۰ جنگجوی داعش که در زندان‌های نیروهای سوریه دموکراتیک، نگهداری می‌شوند، گفت: «نیروهای من توانایی محافظت از آنها را ندارند». مظلوم کوبانی از سرنوشت این زندانیان در سوریه و نحوه نگه‌داری از انها ابراز بی‌اطلاعی کرد و افزود: «آنها تهدیدی را برای سایر کشورها ایجاد می‌کنند و بسیار خطرناک هستند».

این فرمانده نیروهای مسلح کُردی وابسته به پ.ک.ک چند ادعا نیز به شرح زیر مطرح کرده است:

۱- ترکیه به طور فعالانه در پی احیای داعش است و قصد دارد از نیروهای داعش، ارتش آزاد سوریه و آوارگان سوری به عنوان ابزار فشار علیه غرب استفاده نماید. همچنین گروه‌های افراطی مختلف با ارتش ترکیه هماهنگ هستند.

۲- نیروهای سوریه دموکراتیک برای عملیات علیه بغدادی، همهانگی اطلاعاتی و نظامی با آمریکا داشتند.

۳- دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده پس از مکالمه تلفنی با وی، از تصمیم به خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه منصرف شد.

نکته جالب این مصاحبه مشروح، امیدواری و اعتماد عجیب مظلوم کوبانی به غرب به خصوص آمریکا است. وی تأیید کرد که در مورد نگرانی‌های خود با رهبران غربی از جمله ترامپ و امانوئل مکرون بحث کرده و انها را از خطر بازگشت داعش مطلع کرده است. وی افزوده «ما به ماکرون، سناتور گراهام و ترامپ خطرات را گوشزد کردیم. همه آنها خطرات بازگشت داعش را می‌دانند. آنها قول داده‌اند که این مسئله را حل کنند. ما نمی‌دانیم چگونه … اما آنها قول داده‌اند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی