سایز متن   /

تجمع های اعتراضی که از چند روز پیش در واکنش به نرخ جدید بنزین در ایران شکل گرفته بود، کاهش یافت.

به گزارش کوردپاریز، در واکنش به نرخ جدید بنزین در ایران، از بامداد روز جمعه در چندین شهر، برخی رانندگان با خاموش کردن خودروهایشان و ایجاد ترافیک، ‌نارضایتی خود را نسبت به نرخ جدید بنزین اعلام کردند. این اعتراضات که در فضایی آرام در حال شکل گیری بود با ورود عده ای خشونت طلب به آشوب کشیده شد که بر اساس گزارش های رسیده چندین تن از جمله نیروهای امنیتی در این درگیریها و اغتشاشات جان خود را از دست داده اند.

در همین راستا “علی ربیعی” سخنگوی دولت ایران نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی از کاهش ۸۰ درصدی اغتشاشات خبر داد و اعلام کرد که در پی افزایش خشونت ها و تخریب اموال عمومی و تحریک شبکه های مجازی و کانال های ماهواره ای، شورای امنیت ملی ایران دسترسی به اینترنت را محدود کرد.

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین پس از آن آغاز شد که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا،‌ از بامداد جمعه ۲۴ آبان، هر لیتر بنزین سهمیه‌ای با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین غیرسهمیه‌ای با قیمت سه هزار تومان عرضه شد. 

این در حالی است که دولت ایران اعلام کرده است که به دنبال افزایش قیمت بنزین،‌ طرح حمایت معیشتی بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی را مورد حمایت قرار خواهد داد. نخستین مرحله واریز وجه در قالب این طرح نیز بامداد امروز، سه شنبه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی