سایز متن   /

مظلوم کوبانی، فرمانده نیروی دموکراتیک سوریه در اظهاراتی با اشاره به احتمال آغاز یک حمله جدید دیگر از سوی ترکیه عنوان کرد: منتظر آغاز عملیات جدید ترکیه در شمال سوریه هستیم.

به گزارش کوردپاریز، مظلوم کوبانی، فرمانده نیروی دموکراتیک سوریه در اظهاراتی با رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر واگذاری تل تمر و عین عیسی به نیروهای روسیه عنوان کرد: «آن شهرها در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه باقی خواهند ماند. همچنین رقه در کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه بوده ولی عملیات ها با نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش ادامه دارد. اگر لازم باشد گشت زنی ها با روسیه نیز می تواند صورت بگیرد. ولی کنترل رقه و طبقه در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه است».

کوبانی در گفتگو با تلویزیون العربیه در خصوص ایجاد یک آتش بس ماندگار در سوریه نیز خاطرنشان کرد: «ما خواستار تداوم آتش بس هستیم ولی با در نظر گرفتن آرزوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای اشغال تمام منطقه باید قبول کرد که تداوم آتش بس و توافقاتی که پیرامون این مسئله به وجود آمده است بسیار سخت خواهد بود. در واقع آتش بس ماندگاری وجود ندارد. نیروهای ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن حملات گسترده ای را علیه تل تمر و عین عیسی ترتیب داده اند. ترکیه به نقض آتش بس ادامه می دهد و در این شرایط واشنگتن و مسکو با تکیه بر توافقات به دست آمده باید به آنکارا فشار بیاورند».

وی در ادامه تصریح کرد: «منتظر آغاز حملات اشغالگرایانه جدید ترکیه هستیم. در تلاش برای توسعه مساحت مناطق تحت کنترل خود هستند و رسماً نیز از اتمام عملیات های نظامی صحبت نکرده اند. ولی واگذاری تل تمر و عین عیسی نیز مطرح نبوده و نیروهایمان از هر دو منطقه دفاع خواهند کرد. حملات اشغالگرایانه ترکیه با چراغ سبز آمریکا و توافق اردوغان – ترامپ صورت گرفت. ما متوجه نقش آمریکا در حل مسائل ترکیه هستیم و همچنین نقش این کشور در از میان برداشتن داعش، به همین خاطر خواستار عدم خروج کامل نیروهای آمریکایی از سوریه بودیم».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی