سایز متن   /

فرماندار شنگال اعلام کرد که خواستار آن شده‌ایم تا نیروی مشترکی از اقلیم کردستان و عراق، در شنگال مستقر شوند.

به گزارش کوردپاریز، “محما خلیل” فرماندار شنگال طی مصاحبه‌ای با باسنیوز اعلام کرد که بعد از بمباران “خانه سور” توسط جنگنده‌های ترکیه، شهروندان شنگالی دچار هراس و ترس فراگیری شده‌اند و این موجب شده که مردم شنگال و حومه از بازگشت به این منطقه دچار نامیدی شوند و اگر در این میان راه حلی برای این واقعه یافت نشود، فاجعه انسانی دیگری حادث خواهد شد.

فرماندار شنگال، متذکر شد: “مردم شنگال و حومه در وضعیت بغرنجی قرار دارند و هیچ امیدی به آینده ندارند”.

او در رابطه با نقش دولت عراق در این معادله می‌گوید: “دولت عراق هیچ تلاشی جهت عادی سازی شرایط حاکم بر شنگال و حومه از خود نشان نداده. شنگال در چارچوب مرزهای عراق تنها به یک نام بدل شده و در واقع این منطقه توسط نیروهای شبه‌نظامی و غیرقانونی اداره و کنترل می‌شود”.

 محما خلیل، از سکوت بغداد در مورد تردد نیروهای بیگانه از قندیل و سوریه به شنگال و حومه و همچنین تعرض‌ به مردم شنگال و حومه، ابراز تعجب و شگفتی می‌کند و می‌افزاید: مردم خانه سور و شنگال که به سرزمین آبا و اجدادی‌شان بازگشته‌اند، جان و مال‌شان مورد تهدید جدی است و وضعیت امنیت و آرامش این منطقه کاملا بر هم خورده. هر گروه و جناحی خود را مالک شنگال می‌داند. این مردم چنان تحت فشارند که اگر شبه‌نظامیان پ.ک.ک به آن‌ها اجازه بدهند بار دیگر به آوارگی پناه می‌برند و زندگی در کمپ‌های آوارگان را به این نوع زیستن ترجیح می‌دهند”.

فرماندار شنگال در ادامه سخنان خود گفت: “نیروهای پ.ک.ک از این موقعیت بهره برده و نیروهای‌اش در این منطقه پراکنده کرده و خانه‌های شهروندان را به پایگاه و مقر نظامی بدل کرده است و به همین خاطر نیز جنگنده‌های ترکیه دست به بمباران این مکان‌ها زده‌اند”.

برپایه گزارشات رسمی تاکنون ٨٠ درصد از شهروندان شنگال به شهر و روستای خود بازنگشته‌اند و بیش از ٣۶٣هزار از این مردمان در کمپ‌های آوارگان زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی