سایز متن   /

در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان از جمله یک کارگر در روستای توتاک توسط نیروهای امنیتی ترکیه پلیس مانع ورود نمایندگان HDP به این روستا شد.

به گزارش کوردپاریز، در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان از جمله یک کارگر در روستای توتاک توسط نیروهای امنیتی ترکیه که وزارت کشور ترکیه آنان را اعضای PKK معرفی کرده بود، نمایندگانی از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای بررسی موضوع به استان آگری سفر کرده و از آنجا به روستای توتاک منتقل شدند که نیروهای پلیس در ورودی این روستا مانع از ورود هیئت HDP به داخل روستا شد.

به نوشته روزنامه اورنسل، هیئت HDP متشکل از دیلان درایت تاشدمیر، مراد ساری ساچ، بدران اوزترک، منصور ایشیک و عبدالله قوچ نمایندگان HDP در پارلمان ترکیه برای بررسی ادعاهای صورت گرفته قصد ورود به روستای توتاک را داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی ترکیه روبه رو شده اند. نیروهای امنیتی ترکیه با بیان این که “عملیات ها ادامه داشته است” هر گونه ورود و خروج به روستا را ممنوع اعلام کرده و اطلاع دقیقی از اتفاقاتی که در این روستا می افتد در دست نیست.

عبدالله قوچ در ارتباط با اتفاقاتی که در این روستا در حال جریان است به خبرنگاران گفت: «اخباری مبنی بر کشته شدن یک غیرنظامی و زخمی شدن تعدادی دیگر از روستاییان به دست ما رسیده است. بعد از عملیات ها نیروهای امنیتی تمام روستاییان را در مدرسه روستا جمع کرده و بازداشت های گسترده ای انجام داده اند. در حالی که استاندار این خبرها را تکذیب می کند اطلاعات به دست آمده از داخل روستا حاکی از کشته شدن مراد کایا یک کارگر روستایی است که برای مرخصی به روستای خود آمده بود».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی