سایز متن   /

ساکنان تل‌ابیض سوریه در عین حال که از آزادسازی این منطقه خوشحال‌اند، نگران تهدید گروه خشونت طلب ی.پ.گ/ پ.ک.ک که آمریکا و روسیه از آنها حمایت می‌کنند نیز هستند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، ساکنان منطقه تل ابیض سوریه که در چارچوب عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه از سیطره گروه‌ جدایی طلب ی.پ.گ/ پ.ک.ک پاکسازی شده است، در عین حال که از آزادسازی این منطقه خوشحال هستند اما نگران تهدید این گروه خشونت طلب که آمریکا و روسیه از آنها حمایت می کنند نیز هستند.

احمد الیاس یکی از ساکنان تل ‌ابیض درباره تهدید گروه‌ خشونت طلب ی.پ.گ/ پ.ک.ک به خبرنگار “آناتولی” گفت: اینجا تحت محاصره گروه ی.پ.گ/ پ.ک.ک بود و جوانان ما را به زور وادار به جنگ می کردند. پس از عملیات چشمه صلح نیروهای مسلح ترکیه از محاصره این گروه نجات پیدا کردیم.

او افزود: عناصر این گروه خشونت طلب نسبت به عرب‌های منطقه رفتار نژادپرستانه‌ای داشتند، همیشه کردها در اولویت بودند و برای عرب‌ها ارزشی قائل نبودند؛ قدرت در این منطقه در دست آنها بود.

محمود زکریا یکی دیگر از ساکنان این منطقه نیز گفت: از اینکه از چنگ گروه خشونت طلب ی.پ.گ/ پ.ک.ک نجات یافتیم بسیار خرسندیم؛ آنها به زور جوانان ما را وادار به جنگ می کردند از ترس آنها فرزندانمان را از خانه خارج نمی کردیم. سربازان ترکیه ما را نجات دادند و با ما خیلی خوب رفتار می کنند از آنها قدردانی می کنیم.

عبدالکریم حسین، کودک ۱۱ساله نیز گفت: این گروه از برخی از مدارس به عنوان پایگاه استفاده می کرد، از اینکه تل ابیض آزاد شد و دوباره می توانم به مدرسه بروم بسیار خوشحالم. سربازان ترکیه در اینجا هستند و احساس امنیت می کنم. به زودی دوباره مدرسه خواهم رفت. دوست دارم در آینده مهندس شوم.

مصطفی ابومحمد که در مرکز تل‌ابیض زندگی می‌کند نیز گفت: علی رغم اینکه این منطقه آزاد شده است اما هنوز تهدید گروه خشونت طلب ی.پ.گ/ پ.ک.ک ادامه دارد و تلاش می کنند تا به ما آسیب وارد کنند.

او افزود: ی.پ.گ/ پ.ک.ک که آمریکا و روسیه از آن حمایت می کنند برخی مسیرها را در ورودی حسکه و رقه مسدود می کنند و مانع ورود سوخت و گازوئیل می شوند به همین دلیل نمی توانیم میوه و سبزیجات به منطقه بیاوریم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی