سایز متن   /

استاد کالج وسالیوس در بروکسل در یادداشتی پیرامون وضعیت کردها هشدار داد اقلیم کردستان در مقایسه با مناطق کردنشین سوریه و ترکیه وضعیت بهتری دارد اما ممکن است اعتراضات مردمی این منطقه خودمختار را نیز در بر بگیرد.

به گزارش کوردپاریز، پروفسور گای برتون استاد کالج وسالیوس در بروکسل در یادداشتی به وضعیت کردها پرداخت و در یادداشتی سال جاری را برای کردهای سوریه سال شومی توصیف کرد و تاکید کرد کردهای سوریه در بیشتر مناطق سابقا تحت کنترل خود اختیاری ندارند و به نظر نمی رسد که بتوانند وضعیت کنونی را تغییر دهند.

دکتر گای برتون، استاد دانشگاه  در حوزه تقابلات بین المللی در یادداشتی که در سایت شبکه  جهانی تلویزیون چین منتشر شده، معتقد است کردهای سوریه که از آمریکا ناامید شده اند ممکن است دست به دامن کشورهای دیگری مانند عربستان و امارات در خلیج فارس شوند که این کشورها هم ممکن است بخواهند از کردها در تقابلات دیگری در آینده به عنوان ابزار استفاده کنند.

این استاد رشته تقابلات بین المللی معتقد است نمی توان چشم انداز خوبی برای آینده کردها به طور کلی و برای کردهای سوریه به طور خاص تصور کرد.

این استاد دانشگاه که بخشی از تحقیقات او به حوزه مسائل کردها مرتبط است به وضعیت کردها در ترکیه هم اشاره کرده و معتقد است ترکیه رویکرد سخت گیرانه تری نسبت به کردها در پیش گرفته است به طوری که بازداشت و زندانی کردن رهبران حزب کردی دموکراتیک خلقها هر گونه ابتکار عمل سیاسی را از کردها گرفته است و آنها مثل گذشته نمی توانند نسبت به سازماندهی اعتراضات علیه دولت اقدام کنند.

دکتر گای برتون نسبت به وضعیت اقلیم کردستان عراق هم هشدار داده و گفته است درست است که در حال حاضر این منطقه با اعتراضات گسترده مانند سایر نقاط عراق مواجه نیست اما اگر دولت محلی اقلیم کردستان نسبت به بهبود وضعیت کردهای منطقه کردستان عراق اقدام نکند و دست به اصلاحات نزد به سرنوشت دولت مرکزی عراق دچار خواهد شد که بر اثر ادامه اعتراضات مجبور به استعفا شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی