سایز متن   /

نزدیک به ۴ هزار کودک کُرد سوری که در اردوگاه آوارگان بَردَرَش دراقلیم کردستان اسکان داده شده اند، به دلیل نبود امکانات از تحصیل محروم شده اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو، ارتش ترکیه در ماه های گذشته حمله نظامی سنگینی را علیه مناطق کردنشین سوریه صورت داده، که شمار بسیاری از غیرنظامیان ساکن این مناطق را قربانی کرده و ساکنان کردستان سوریه، برای در امان ماندن از این حملات محل سکونت خود را ترک و آواره شده اند و شماری از این آوارگان نیز به اقلیم کردستان پناه آورند.

آوارگان کُرد سوری همگی در اردوگاه های آوارگان اقلیم اسکان داده شده اند، اما این اردوگاه ها فاقد بسیاری از امکانات ضروری است و از جمله در اردوگاه بَردَرَش که محل اصلی اسکان آوارگان کُرد سوری است، به دلیل نبود مدرسه و دیگر امکانات، دست کم ۳ هزار و ۹۷۶ کودک آواره سوری ساکن اردوگاه بَردَرَش از تحصیل محروم شده اند.

در حالی که این کودکان و خانواده های آنان از دولت اقلیم کردستان می خواهند امکانات ادامه تحصیل برای کودکان آواره سوری در اقلیم، فراهم شود، بوتان عبدالقادر مدیر اردوگاه بَردَرَش تاکید می کند که اقدامات لازم برای ادامه تحصیل این کودکان فراهم شده است.

بنا به گفته مدیر مرکز هماهنگی بحران در وزارت امور داخلی اقلیم کردستان، تاکنون بیش از ۱۹ هزار آواره کُرد سوری وارد اقلیم شده اند و این روند ادامه دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی