سایز متن   /

عضو دفتر سیاسی حزب سوسیال دمکرات کردستان عراق (حسدک) در یادداشتی کوتاه به بررسی شخصیت و مجاهدت های سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخته است.

به گزارش کوردپاریز، ملا لقمان عضو دفتر سیاسی حزب سوسیال دمکرات کردستان عراق (به رهبری محمد حاجی محمود) طی یادداشتی کوتاه در مورد شخصیت و مجاهدت های سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، که در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر کرده، آورده: ” بامداد روز ۳ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی، اختلافات، چندین کنش و واکنش و تنش های میان ایران و آمریکا منجر به ریختن خون سردار قاسم سلیمانی شد که بحران و آشفتگی شدید سیاسی در عراق، منطقه و جهان را به دنبال داشت، سردار سلیمانی در مراحل مختلف از جنگ هشت ساله میان ایران و عراق گرفته، تا نبرد علیه داعش، نقشی تعیین کننده و انکار ناپذیر داشت و شخصیت سیاسی قوی و تصمیم گیرنده بوده و از سوی دیگر روابطی بسیار نزدیک با تمامی احزاب عراقی و کردستانی داشته و به همین دلیل تصمیمات وی همیشه حساب شده بوده و جدی گرفته می شد. قاسم سلیمانی از سربازی ساده در سنگرهای نبرد، به شخصیتی بین المللی که نزد دوستان و دشمنانش دارای جایگاهی قدرتمند بود؛ تبدیل شد.

محبوبیت وی میان شیعیان چنان بود که خیابان های شهرهای عراق و ایران در پیشواز از پیکر او لبریز از جمعیت شده و امیدوارم قطره قطره خون سلیمانی تبدیل به نم نم باران آرامش و ثبات شده و بر آتشی که اکنون احتمال می رود منطقه را بسوزاند، ببارد و آن را فرو بنشاند.

 بدون تردید این قربانی بزرگی که ایران داده، تاوان ندانم کاری و عدم درک سیاستمداران عراقی از سیاست است و  مشخص است که عراق بیش از این تحمل این سیاست اشتباه را که تاکنون پیاده شده، ندارد. به همین دلیل حاکمیت عراق در اقداماتی متناقض با قوانین بین المللی نقض می شود و میهمان این کشور از سوی کشوری بیگانه هدف قرار می گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی