سایز متن   /

امیر جماعت اسلامی با انتقاد از تصویب لایحه اصلاحات اقلیم کردستان، در پارلمان اقلیم، آن را بسیار کمتر از انتظارات احزاب و مردم اقلیم دانست.

به گزارش کوردپاریز، پارلمان کردستان روز پنج شنبه ۲۶ دی / ۱۶ آذر، لایحه اصلاحات در اقلیم کردستان را با اکثریت آرای نمایندگان پارلمان به تصویب رساند.

علی باپیر امیر جماعت اسلامی کردستان در پیامی به نمایندگان این حزب در پارلمان که نشست پارلمان برای تصویب این لایحه را تحریم کردند، از این اقدام آنان قدردانی کرد.

وی در ادامه تاکید کرده که جای بسی تاسف و نگرانی است که لایحه اصلاحات پس از تبلیغات فراوان به صورتی بسیار خلاصه شده و کمتر از سطح انتظارات تصویب شده است.

وی موضع نمایندگان جماعت اسلامی در تحریم نشست پارلمان را اقدامی مثبت و در راستای دفاع از حقوق مردم اقلیم و به ویژه اقشار کم درآمد دانست.

همچنن با اشاره به آیه مباکه (لقد أرسلنا رسلنا بألبینات و أنزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط…) الحدید -۲۵-. تاکید کرده که هدف همه پیامبران ایجاد عدالت به معنای واقعی آن و زدودن هرگونه ستم و بی عدالتی است و لازم است که نمایندگان جماعت اسلامی نیز از تحت هیچ فشار و تهدید و تطمیعی از این مسیر عدول نکنند.

لازم به ذکر است که نمایندگان جماعت اسلامی کردستان، اتحاد اسلامی کردستان و نسل نو که به عنون احزاب اپوزیسیون در اقلیم فعالیت می کنند،  لایحه اصلاحات را ناقص و ناکارآمد دانسته و با خروج از نشست پارلمان که برای تصویب نهایی این لایحه برگزار شده بود، نشست را تحریم کرده و حاضر به شرکت در آن و رای به لایحه نشدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی