سایز متن   /

گروه خشونت طلب پ.ک.ک از طریق چندین کادر خود، نوجوانان و جوانان منطقه‌ی گریمان را ربوده و به صفوف افراد مسلح پ‌.ک.‌ک ملحق و جهت گذراندن دوره به قندیل می فرستد و هر از چند گاهی هم جنازه‌ی یکی از این جوانان را به زادگاهش می‌فرستند که در نتیجه‌ی جنگ میان پ‌.ک‌.ک و ارتش ترکیه کشته شده است.

به گزارش کوردپاریز، شوان محمد مدیر اجرایی بخش گرمیان پارتی در این باره گفت: پ‌.ک.‌ک در این منطقه نه تنها فعالیت سیاسی و تشکیلاتی بلکه فعالیت نظامی و پایگاه نظامی هم در محدوده‌ی گرمیان دارد و نزدیک به ۴۰۰ عضو مسلح در این منطقه دارد.

این مقام پارتی در ادامه می‌گوید: سازماندهی و تشکیلات و کادرهای پ‌.ک‌.ک و دیگر طرف‌ها که موازی و فعال این گروه هستند، یا وابسته‌ی آنها هستند و با اسامی مختلف کار می‌کنند، فعالیت و تشکیلاتشان در محدوده‌ی گرمیان ادامه دارد و فعالیت و سمینار خود را برگزار و انجام می‌دهند. هرچند مقر رسمی ندارند اما علنا و شب‌ها و روزها هم کار خود را انجام می‌دهند. از لحاظ فکری مردم را براساس فکر خود آموزش می دهند، اینها هم از دلایل اصلی است که جوانان را به کوهستان می‌کشانند و به این موضوع بستگی دارد که طبق میل و خواست خود در این منطقه کار سیاسی و تشکیلاتی انجام می‌دهند.

درپاسخ این سوال که به عنوان اداره منطقه مانع این فعالیت‌ها نیستند در حالیکه تاکنون پ.‌ک‌.ک و سازمان‌های مربوط به آن اجازه‌ی رسمی از جانب وزارت داخله حکومت اقلیم کردستان کسب نکرده‌اند چطور اجازه فعالیت در این محدوده را دارند؟ گفت: پ‌.ک.‌ک نه تنها فعالیت سازمانی و تشکیلاتی بلکه نظامی را هم در منطقه انجام می دهد به ویژه در محدوده‌ی کفری و منطقه‌ی داوده ۴۰۰ نظامی دارد و مقر دارد و منطقه را خود کنترل می‌کنند و اداره منطقه هم مطلع هست که آنها در آنجا هستند. همچنین آسایش هم می‌داند و بعدا از آنجا کادرهایشان را به سوی دیگر مناطق کفری و کلار و روستاهای آن می‌فرستند تا فعالیت انجام دهند.

درخصوص اینکه خانواده این افراد که وارد پ.‌ک‌.ک می‌شوند بویژه آنهایی که به کوهستان فرستاده می‌شوند از دست پ.‌ک.‌ک عصبانی نیستد؟ گفت: آنها خیلی عصبانی‌اند حتی به دنبال انتقام گرفتن هم هستند. مشکل است که جوانی ۱۶ ساله به کوهستان برده شود و از آنجا هم به سوریه اعزام شود و بعد جنازه‌اش را به اینجا بازگردانند. در این مدت اخیر جنازه‌ی دیگری از جوانان گرمیان به کلار بازگردانده شده و هر از چند گاهی هم جنازه‌یی دیگر می‌آید. اینها سبب نگرانی مردم شده‌است. اما متاسفانه مجموعه‌یی پارامتر وجود دارند که نوجوانان و جوانان اینچنین بروند.

پ‌ک‌ک در محدوده‌ی گرمیان به اسم اقلیم گرمیان جنبش آزادی در هردو شهر کلار و کفری و نواحی اطراف آن حضور دارد و سازماندهی می‌کند، این درحالیست که مدتی ارتباط نزدیک یکیتی و ترکیه که قرار بود بهتر شود که در آخرین اقدام یکیتی برای راضی نگه داشتن ترکیه چندین مقر پ.‌ک.‌ک را پلمپ کرد اما اکنون در محدوده‌ی سبز پ.‌ک.‌ک مقر دارد و تابلو بر سر در آن نصب است. اکنون برای جلسات مهم هم به منطقه‌ی خورنوازان می‌روند که در منطقه‌ی داودیه است و از لحاظ اداری هم وابسته به کفری. این منطقه کاملا تحت کنترل اعضای مسلح پ‌ک‌ک قرار دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی