سایز متن   /

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر ممانعت از ورود کمک های حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) به زلزله زدگان الازیغ گفت: کمک های HDP به زلزله زدگان الازیغ به دلیل عدم همکاری با مدیریت بحران ترکیه بازگردانده شد.

به گزارش کوردپاریز، در پی ممانعت از ورود کمک های حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) به زلزله زدگان الازیغ توسط عوامل حکومتی و واکنش هایی که این موضوع در شبکه های مجازی و رسانه ها داشته است، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به این اتفاق عنوان کرد: «تنها به یک کاروان کمک های HDP اجازه ورود به الازیغ داده نشده است و آن هم به دلیل عدم همکاری و هماهنگی با سازمان مدیریت بحران بوده است. حمایت های شهرداری قارص وابسته به این حزب وارد شهر شده و بین زلزله زدگان توزیع نیز شده است».

به نوشته خبرگزاری Diken، سویلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «حمایت های شهرداری ارگانی استان دیاربکر به دلیل تدابیر بهداشتی و امنیتی در محدوده بحران زده بازگردانده شده است. حمایت های شهرداری قارص بعد از همکاری با سازمان مدیریت بحران بدون هیچ مشکلی وارد شهر شد. ادعاهای مطرح شده مبنی بر عدم پذیرش کمک های HDP به زلزله زدگان از سوی وزارت کشور ترکیه به هیچ عنوان صحت ندارد».

لازم به ذکر است، شهرداری قارص نیز ورود کامیون های این شهرداری به مرکز الازیغ برای توزیع کمک ها بین مردم را تأیید کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی