سایز متن   /

کوردپاریز/ جاسم محمد جعفر البیاتی، دبیرکل اتحاد اسلامی ترکمان‌های عراق و نماینده پیشین پارلمان تاکید کرد؛ نچیروان بارزانی پس از رأی پارلمان عراق مبنی بر بیرون راندن نیروهای خارجی از کشور، با ماندن نیروهای آمریکایی در اقلیم ریسک نخواهد کرد چرا که ماندن نیروهای آمریکایی بعد از تصمیم دولت عراق بازی با آتش است.

بیاتی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت؛ حمایت اقلیم کردستان برای ماندن نیروهای نظامی آمریکا در اقلیم امری نشدنی است. چرا که بودن آنها کشورهای همسایه را تهدید می کند و بر روابط اقلیم کردستان با کشورهای منطقه نیز تاثیر می گذارد. وی با اشاره به اینکه نچیروان بارزانی عاقلانه تر از مسعود بارزانی عمل می کند تاکید کرد بارزانی سرنوشت سیاسی اقلیم کردستان را با ماندن نیروهای آمریکایی به خطر نخواهد انداخت.

بیاتی با تشریح اینکه ماندن نیروهای نظامی آمریکا در اقلیم پس از عقب نشینی از کل عراق بازی با آتش است، افزود؛ دولت اقلیم کردستان از تصمیم دولت مرکزی مبنی بر خارج کردن نیروهای خارجی از عراق، پیروی خواهد کرد و آنچه را که پارلمان عراق تصویب کرده است را نقض نخواهد کرد.

این در حالی است که پیشتر یک روزنامه سعودی فاش کرده بود که ایالات متحده برای برپایی پایگاه نظامی و افزایش تعداد سربازان به ۲۰۰۰ نفر در اقلیم کردستان با مقامات اقلیم مذاکراتی انجام داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی