سایز متن   /

ترکیه از تنظیمات قانونی در انگلستان که طی آن TAK و  HPG شاخه های گروه تروریستی PKK/KCK به فهرست سازمان های تروریستی افزوده شده است، ابراز خشنودی کرد.

به گزارش کورپاریز، “حامی آکسوی” سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه به سوالی از وزارتخانه مبنی بر قانون مربوط به قبول TAK و  HPG به عنوان دیگر اسامی گروه تروریستی پ ک ک در انگلستان بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: “از تنظیم قانون مربوط به افزوده شدن TAK و  HPG شاخه های سازمان تروریستی PKK/KCK به فهرست سازمان های تروریستی که در تاریخ ۲۸ فوریه در انگلستان به مورد اجرا درآمده است، خشنود هستیم. پ.ک.ک برای فرار از مسئولیت حملات خائنانه بر علیه غیرنظامیان و مخفی کردن ارتباط اش با اقدامات تروریستی متعدد از این نوع برچسب ها استفاده می کند.”

آکسوی ضمن تاکید به اهمیت روشن شدن اینکه این برچسب ها نام های دیگر پ.ک.ک می باشند، اعلام کرد، با مد نظر قرار دادن تدوین این قانون در انگلستان، به روز رسانی فهرست سازمان های تروریستی هم پیمانانمان و اتحادیه اروپا در این راستا را لازمه همکاری در عرصه مبارزه بین المللی با تروریسم می دانیم.

قانون افزودن نام های دیگر سازمان تروریستی پ.ک.ک به فهرست سازمان های تروریستی در پی تصویب در پارلمان به مورد اجرا درآمد.

افراد عضو و یا حامیان سازمان های ممنوعه در انگلستان، به ۷ سال زندان محکوم می شوند.

TAK شاخه شهری و  HPG نیز به عنوان شاخه روستایی گروه تروریستی پ.ک.ک شناخته می شود.

در حالیکه TAK در ایالات متحده آمریکا نیز به عنوان شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک شناخته می شود، در فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا به عنوان سازمانی جدا از پ.ک.ک ثبت شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی