سایز متن   /

وزارت دادگستری آمریکا راندی ویلیامز را به خاطر قاچاق اسلحه برای نیروهای پیشمرگ در عراق «یک قاچاقچی بین المللی سلاح» نامیده و ممکن است وی را به ۲۵ سال حبس محکوم کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از تلویزیون اونلی ناین آمریکا، راندی ویلیامز یکی از دهها شهروند آمریکایی است که هنگام حمله داعش به کردها در عراق و سوریه داوطلبانه راهی این دو کشور شد تا در کنار کردها به جنگ داعش برود.

بره ریچاردسون همسر او می گوید راندی هنگامی که تلاش می کرد سلاح از آمریکا برای نیروهای پیشمرگ ارسال کند دستگیر شد. او بارها برای نیروهای پیشمرگ سلاح برد و تا لحظه دستگیری به این کار ادامه داد. همسرش معتقد است که ویلیامز در حال کمک به کردها در جبهه ضد داعش بوده و با این کار به کشور آمریکا خدمت می کرده است زیرا کردها در خط مقدم مبارزه با داعش حضور داشتند.

وزارت دادگستری آمریکا می گوید روز ۱۹ دسامبر محموله ای در ابوطبی یافت شده که بعدا مشخص شد قطعات مختلف سلاح در این محموله وجود داشته که ویلیامز آن را خریداری کرده و به مقصد خاورمیانه ارسال کرده بود.

ویلیامز اعتراف کرده که این سلاح ها را برای کردها ارسال کرده است و او همراه آنها با داعش در حال مبارزه بوده است.

مایک بوچر، پژوهشگر مسائل امنیتی در دانشگاه اوکلاهما در این باره گفته است این شهروند ساکن اوکلاهما مانند صدها تن از اروپا و آمریکا که داوطلبانه به کردها در مبارزه با داعش کمک می کردند، با ارسال سلاح اقدام به حمایت از آنها کرده است زیرا کردها در خط مقدم مبارزه با داعش حضور داشتند.

اسناد دادگاه نشان می دهد که ویلیامز چهار بار موفق شده است بسته هایی را به خاورمیانه ارسال کند اما به محتوای محموله ها اشاره ای نشده است.

دادگاه ممکن است رندی ویلیامز را به پرداخت یک میلیون دلار و ۲۵ سال زندان محکوم کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی