سایز متن   /

مجله نشنال اینترست معتقد است روسیه در سیاست جدید خود برای گسترش نفوذ در خاورمیانه خود را حامی نیروهای رقیب نشان می دهد و از این طریق به گسترش نفوذ خود در خاورمیانه کمک می کند.

به گزارش کوردپاریز، مجله نشنال اینترست در تحلیل پیرامون وضعیت روسیه در مقابل آمریکا در خاورمیانه نوشت: روسیه از یک استراتژی متفاوت استفاده می کند و خود را حامی نیروهای رقیب در این منطقه نشان می دهد به طوری که نیروهای رقیب هم روسیه را تکیه گاه خود برای برون رفت از بحران می یابند.

این نشریه برای نمونه اشاره می کند که برخی نیروهای متحد آمریکا دیگر به این کشور اعتماد نمی کنند بلکه می کوشند برای حفظ منافع خود نظر مساعد روسیه را جلب کنند.

این نشریه به ترکیه و کردهای سوریه اشاره می کند که دو نیروی رقیب و جدی در سوریه محسوب می شوند. ترکیه که از گسترش ناسیونالیسم کردی در سوریه نگران است روسیه را همراه خود کرده است تا به اصطلاح به ایجاد ثبات مورد نظر روسیه کمک کند و از همراهی روسیه با خود نیز برای از میدان به در کردن کردها استفاده کند.

این نشریه همچنین اشاره می کند که کردها نیز که از تهاجمات ترکیه به ستوه آمده اند چاره کار را در جلب حمایت روسیه و درخواست از این کشور برای محافظت از خود دانسته اند.

مجله نشنال اینترست این استراتژی روسیه را در افزایش نفوذ آن در خاورمیانه مفید دانسته و معتقد است این مسئله باعث شده است که دیگر در این منطقه قدرت بلامنازع آمریکا حاکم نباشد و منطقه از حالت تک قطبی و یکه تازی آمریکا بیرون بیاید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی