سایز متن   /

منابع خبری اقلیم کردستان از بروز یک فاجعه بزرگ انسانی در مقرهای پژاک خبر می دهند.

به گزارش کوردپاریز، به نقل از منابع محلی در منطقه «پنجوین» اقلیم کردستان عراق، در روزهای اخیر، کمپ های پژاک در منطقه شاهد بروز یک فاجعه انسانی عظیم بوده است.

بنابر گزارش منابع آگاه، آذر ماه سال ۱۳۹۸ حدود ۱۵ نوجوان کُرد اعم از دختر و پسر توسط فردی به نام «کاوه سقزی» با ارائه اطلاعات غلط و مغشوش، در مورد سفر به اروپا و تحصیل در کشورهای اروپایی و کار در اقلیم کردستان عراق، فریب خورده و به اقلیم منتقل شده بودند. اما به محض ورود به اقلیم کردستان عراق، متوجه می‌شوند که وعده‌های سفر به اروپا و کار پردرآمد در اقلیم، دروغ بوده است. تیم کاوه سقزی و مرتبطین این فرد که در پنجوین زندگی و برای گروه پژاک، نیرو تامین می‌کنند، نوجوانان ایرانی را در شرایط بسیار بد و غیربهداشتی و آن هم در زمان شیوع ویروس کرونا در منطقه موسوم به آسوس و زاخو نگه‌ می‌دارند تا زمینه انتقال آنها به مقرهای پژاک فراهم شوند. قرار بوده این افراد به محض انتقال به مقرهای پژاک، تحت آموزش‌های نظامی و ایدئولوژیک قرار بگیرند.

با رسیدن فصل سرما، نوجوانان بی‌گناه در دی ماه ۱۳۹۸ به یکی از غارهای پژاک منتقل می‌شوند و روند آموزش آنها شروع می‌شود. در این فاصله نیز خانواده‌ها بسیار نگران بوده و از سرنوشت فرزندان خود هیچ خبری نداشتند.

بر اساس اطلاعات موثق، بر اثر ناایمن بودن مقرهای پژاک یعنی غارهای دست‌ساز و غیرطبیعی و همچنین به دلیل بارش برف سنگین در زمستان ۱۳۹۸، این نوجوانان متاسفانه در این مقرهای زیرزمینی مدفون و به احتمال زیاد کشته شده‌اند و اکنون هیچ خبری از آنها در دسترس نیست.

منابع خبری در پنجوین گفته‌اند که یکی از اعضای ارشد پژاک به نام مستعار «آمَد» در بین مفقودین قرار دارد. وی نقش مهمی در انتقال نوجوانان کُرد ایرانی به پژاک و آموزش آنها داشته است.

مسئولان ارشد پژاک و گروه‌های اقماری وابسته به آن، اطمینان دارند که «آمَد» و سایر نوجوانان در زیر خروارها برف مدفون شده‌اند و اکنون آنها قصد دارند این خبر را تلخ را پنهان کرده و با تاخیر اطلاع‌رسانی کنند. هدف از این کار نیز این است که مسئولان پژاک قصد دارند این افراد را به جای کشته‌شدگان در جنگ پ.ک.ک با ارتش ترکیه جا بزنند و مسئولیت خود را در ربایش و فریب و این نوجوانان و مرگ تلخ آنها، پنهان کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی