سایز متن   /

با شیوع ویروس کرونا در بین اعضای پ.ک.ک/پژاک و سکوت خبری سران این گروه، برخی اخبار حکایت از مرگ اعضای پژاک بر اثر ابتلا به کرونا دارد.

به گزارش کوردپاریز، با اینکه در روزهای اخیر منابع محلی در اقلیم کردستان عراق، از شیوع ویروس کرونا در بین اعضای پ.ک.ک/پژاک خبر می دهند اما سران این گروه همچنان سیاست سکوت را در پیش گرفته و به دلیل تبعات ناشی از آن، جان صدها عضو خود را به مخاطره انداخته است.

 پایگاه اینترنتی پ.ک.ک جمعه ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (۸ فروردین ۱۳۹۹) در سایت خود اعلام کرد که «دو نیروی مدافع خلق کردستان (ه.پ.گ) اهل روانسر و عفرین در روز ١ فوریه/ ١٢ بهمن ۱۳۹۸ در عرصه زاگرس به شهادت رسیده‌اند».

فرات، علت مرگ این دو نیرو را «مصاف با شرایط دشوار طبیعی در مناطق عملیاتی و بر اثر سرما و کولاک» عنوان کرده است.

پ.ک.ک، یکی از این نیروها را، عضو ایرانی خود به اسم «حسن علی احمد» با کد سازمانی «سُدات تولهلدان» اعلام کرده است. این عضو ایرانی، متولد روانسر است.

اما آنچه که در فضای مجازی و همچنین در میان مردم محلی دست به دست می شود، حکایت از آن دارد که این افراد بر اثر کرونا مرده‌اند. به همین دلیل در بین خانواده‌هایی که فرزندانشان در گروه است، موج نگرانی جدی ایجاد شده است.

پ.ک.ک، محل مرگ این دو نیروی خود را «عرصه زاگرس» نوشته است. منطقه زاگرس در کردستان عراق و هم مرز با ترکیه و سخت‌ترین منطقه نظامی است. لذا لازم است کمک‌های بهداشتی و درمانی به سرعت در اختیار آنها قرار بگیرد.

آنچه ضروری است اینکه پ.ک.ک در اقدامی داوطلبانه، نیروهای خود را سریعا تحویل سازمان ملل دهد تا با این اقدام، از مرگ وسیع جوانان و کودکان حاضر در مقرات پ‌.ک‌.ک‌ و پژاک پیشگیری شود. زیرا این گروه در کوهستان، هیچ امکانات درمانی ندارد و اعضای جدید پ.ک.ک/ پژاک نیز می‌توانند ناقل ویروس کرونا باشند.

عضو ایرانی پژاک که اخیر بر اثر ویروس کرونا کشته شده است
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی