- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

دفن پنهانی متوفیان مبتلا به کرونا توسط نیروهای وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه

به گزارش کوردپاریز به نقل از منابع محلی در منبج، نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF)، شاخه پ.ک.ک در سوریه که علیرغم ادعاهای فراوان و دریافت مالیات از مردم، هیچگونه تدابیری برای مقابله با کرونا نیندیشیده‌اند، برای فرار از انتقادات مردم و ارائه وجهه مثبت از خود در سطح افکار عمومی، به طور پنهانی، متوفیان ناشی از ویروس کرونا را دفن می‌کنند و سپس در رسانه‌ها اعلام می‌کنند که هیچ مورد مبتلا و یا مشکوک به ابتلا به کرونا در مناطق کردنشین سوریه و تحت حکومت ادارات خودگردان وجود ندارد. این امر، باعث افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خواهد شد. دلیل عادی بودن اوضاع در مناطق کردنشین سوریه نیز نبود دستگاه‌ها و امکانات لازم برای تشخیص و درمان کرونا است.

این در حالی است که به نظر می‌رسد با رویکرد پنهان‌کارانه پ.ک.ک در قندیل و اعلام متوفیان ناشی از ویروس کرونا، به عنوان کشته‌شدگان در جنگ با ترکیه و یا ناشی از سقوط بهمن، باید به زودی شاهد همین رویه در مناطق کردنشین سوریه نیز باشیم. ادارات خودگردان نیز احتمالاً با تبعیت از پ.ک.ک و پ.ی.د، کشته‌شدگان ناشی از کرونا را قهرمان جنگ با ترکیه توصیف و عنوان خواهند کرد.

به نظر می‌رسد شاخه سوری پ.ک.ک نیز با هدف جلوگیری از تشنج در میان شبه‌نظامیان  و فرار آنها، این پنهانکاری را انجام می‌دهد.