سایز متن   /

در پی حمله انتحاری هفته گذشته به خط لوله انتقال گاز طبیعی ایران -ترکیه، پ.ک.ک مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفت.

به گزارش کوردپاریز، پایگاه اینترنتی پ.ک.ک موسوم به فرات به طور رسمی مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفت و اعلام کرد که نیروهای مدافع خلق «گریلا سما کوچَر» را مسئول عملیات انتحاری علیه این خط لوله معرفی کرده‌اند.

پ.ک.ک همچنین در گزارش رسمی خود اعلام کرد: «سما کوچَر در عملیاتی فدایی علیه ارتش اشغالگر ترکیه در مسیر خط لوله انتقال گاز واقع در نزدیکی دروازه مرزی گوبولاک استان آگری ۵ خودرو زرهی را منهدم و بیش از ٣٠ نظامی تُرک را از پای درآورده است».

بنا بر این گزارش، این عضو پ.ک.ک متولد سال ۱۹۹۵ است و در سال ۲۰۱۴ (۱۹ سالگی) به پ.ک.ک پیوسته بود.

پ.ک.ک در حالی این عملیات انتحاری را یک موفقیت برشمرده که منافع این خط لوله، صرفاً به دولت ترکیه ارتباط نداشت و مهمترین بهره‌بردار این خط لوله، مردم ترکیه هستند! پ.ک.ک با این اقدام تروریستی و ضربه زدن به منافع عمومی مردم در شهرهای مختلف ترکیه، بیش از پیش شباهت خود را به داعش و القاعده در انجام عملیات انتحاری اثبات کرد.

این اقدام تروریستی در حالی است که بخش عمده ای از این گاز در جهت رفاه حال شهروندان کُرد در ترکیه است. گفتنی است که پ.ک.ک با حمله به تاسیسات، زیرساخت های اقتصادی، آتش زدن جنگل ها و حمله به مراکز گردشگری در مناطق کردنشین، مستقیما آبادانی و عمران را هدف قرار داده است. این عملیات انتحاری نیز جدا از ضربه زدن به سربازان در میدانِ غیرجنگی، قبل از اینکه اقتصاد ترکیه را هدف بگیرد باعث نابودی زیرساختهای اقتصادی مناطق کردنشین است.

 از طرفی بنابر گزارش منابع آگاه، سما کوچَر دارای اختلالات روحی و روانی بوده و از ماهیت اقدام خود هیچ آگاهی نداشته است. مجبور کردن یک فردِ بیمار مبتلا به اختلالات روحی-روانی به انجام عملیات انتحاری، مصداق جنایت است. زیرا سما کوچَر از عواقب اقدام خود قطعاً آگاهی نداشته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی