سایز متن   /

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان گفت: رسانه های معاند با معرفی یک شرور به عنوان زندانی سیاسی نیات و مسائل پشت پرده خود را مشخص می کنند که چگونه برای اهداف سیاسی خود حاضرند از افراد سارق شرور و قاتل حمایت کنند و به جای اینکه امنیت و آسایش مردم برای آنها در اولویت باشد فرار افراد قاتل و متعرض به جان و مال و ناموس مردم برای آنها اهمیت دارد.

.

به گزارش کوردپاریز، حسین خوش اقبال در اظهاراتی، در خصوص وضعیت زندانیان فراری از زندان سقز و نحوه دستگیری مصطفی سلیمی شرور سابقه دار، عنوان کرد: در تاریخ ۸ فروردین امسال تعداد ۷۴ نفر از زندانیان زندان سقز با استفاده از شرایط بوجود آمده از زندان فرار کردند که به محض اطلاع از موضوع دستگاه های قضائی، امنیتی و انتظامی نسبت به رصد و شناسایی مکان حضور این افراد با همکاری مردم استان اقدام کردند.

.

وی افزود: دادستان استان در چند نوبت در این خصوص اطلاع رسانی کرد و باتوجه به هماهنگی های لازم تاکنون ۶۵ نفر از این افراد دستگیر و یا خود را به زندان معرفی کرده اند و تلاش برای دستگیری بقیه افراد ادامه دارد.

.

خوش اقبال از خانواده های این افراد درخواست کرد نسبت به معرفی افراد فراری اقدام سریع کنند.

.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان در ادامه با اشاره به خبر دستگیری یکی از این زندانیان فراری به نام مصطفی سلیمی و جرم های ارتکابی او، گفت: یکی از زندانیان فراری فردی به نام مصطفی سلیمی است که از افراد سابقه دار شرور مسلح بوده  و با ایجاد مزاحمت برای شهروندان مرتکب جرائم زیادی شده بود و در درگیری با مأمورین انتظامی شهرستان سقز در سال ۱۳۸۲ عامل شهادت سه نفر از نیروهای انتظامی بود و حکم اعدام نیز برای او صادر شده بود.

.

وی افزود: این فرد پس از فرار از زندان  با همکاری خوب مردم و اشراف اطلاعاتی در روستای سبدلو بین سقز و بانه دستگیر و به زندان سقز منتقل شد و سپس حکم او که قبلاً تأیید شده بود در روز شنبه ۲۳ فروردین ۹۹ اجرا شد.

.

معاون استاندار با اشاره به اینکه تعدادی از شبکه های معاند خارج از کشور و همچنین تعدادی از کانال های موجود در فضای مجازی از این فرد به عنوان زندانی سیاسی یاد کرده و مدعی شدند که نامبرده به کردستان عراق فرار کرده و توسط اقلیم کردستان عراق دستگیر و به ایران تحویل داده شده است، گفت: اولاً هیچکدام از زندانیان فراری محکومیت سیاسی و امنیتی نداشته اند و مصطفی سلیمی نیز از افراد شرور مسلح بود که برای ساکنین و مردم شریف استان و تعدادی از روستاها ایجاد مزاحمت نموده است.

.

خوش اقبال ادامه داد: جرائم سرقت مسلحانه و درگیری و به شهادت رساندن مأمورین انتظامی از موارد محکومیت او است و از عوامل اصلی تحریک و برنامه ریزی فرار زندانیان از زندان بود که با شناسایی محل اختفاء وی با کمک خود مردم در بانه دستگیر و تحویل مقامات زندان سقز شد.

.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کردستان تأکید کرد: مطلقاً او از مرز کشور خارج نشده و دستگیری وی توسط نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق و قرارگاه رمضان سپاه، کذب محض است، اما رسانه های معاند با طرح اینگونه مسائل نیات و مسائل پشت پرده خود را مشخص می کنند که چگونه برای اهداف سیاسی خود حاضرند از افراد سارق شرور و قاتل حمایت کنند و به جای اینکه امنیت و آسایش مردم برای آنها در اولویت باشد فرار افراد قاتل و متعرض به جان و مال و ناموس مردم برای انها اهمیت دارد.

.

وی تأکید کرد: مردم استان کردستان از اهداف این افراد مغرض و رسانه های معاند آگاه هستند و این تفرقه افکنی و آدرس های غلط برای اهداف سیاسی آنها را باور ندارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی