سایز متن   /

مسئول پاسخگویی دولت اقلیم کردستان  به گزارشات بین المللی، تاکید کرد بنا به پیگیری های صورت گرفته، مشخص شده که مصطفی سلیمی اصلا وارد اقلیم کردستان نشده است.

.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری سپی میدیا، دیندار زیباری طی نشستی خبری در مورد پرونده مصطفی سلیمی گفت که این فرد یک شهروند تبعه ایران بوده و از زندان سقز فرار کرده و دولت اقلیم در خصوص پرونده وی مورد اتهاماتی قرار گرفت و پاسخ اربیل به سازمان های بین المللی در این مورد کاملا واضح بوده است.

مسئول پاسخگویی دولت اقلیم کردستان به گزارش های بین المللی افزود که پاسخ اقلیم در این مورد با استناد به اطلاعات نهادهای رسمی و دولتی اقلیم از جمله سازمان امنیت عمومی اقلیم و سازمان امنیت استان سلیمانیه بوده و بنا به اطلاعات این نهادها و بیانیه سازمان نیروهای امنیتی سلیمانیه و پیگیری های شخص وی، نام مصطفی سلیمی در هیچ یک از پست های بازرسی اقلیم کردستان ثبت نشده است.

وی تاکید کرد که هیچ درخواستی برای تحویل این فرد نیز ارائه نشده و در تحقیقات انجام شده نیز نام سلیمی در هیچ یک از بازداشتگاه ها و مراکز نگه داری دستگیرشدگان در اقلیم، ثبت نشده و مدرکی دال بر ورود وی به اقلیم وجود ندارد.

زیباری خاطر نشان ساخت که دولت اقلیم نمی تواند در خصوص شبکه های اجتماعی در فضای مجازی اقدامی انجام دهد و در امور اجرایی و امنیتی و پاسخ به طرف های بی المللی باید به طرف های رسمی استناد و تکیه شود.

گفتنی است، به دنبال دستگیری و اعدام لیدر اصلی شورش در زندان سقز که بر اساس حکم اعدامی که در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز برای وی صادر شده بود؛ گروهک تروریستی پژاک نیز همچون گذشته با توهم زندانی سیاسی و فعال مدنی همچون شیرین علم هولو، رامین حسین پناهی و … سعی در جنجال آفرینی داشت که این بار نیز همچون گذشته به در بسته خورد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی