سایز متن   /

در پی تصویب سلب حق نمایندگی لیلا گوون، نماینده حکاری و موسی فاریس اوغلولاری، نماینده دیاربکر در پارلمان ترکیه از HDP و انیس بربراوغلو، هر دو نماینده دستگیر و بعد از انتقال به دادگاه با حکم قاضی کشیک راهی زندان شدند.

به گزارش کوردپاریز، پارلمان ترکیه، لیلا گووین و موسی فارس اوگولاری، نمایندگان کُرد HDP و انیس بربراوغلو، نماینده‌ی حزب کمونیست ملی در پارلمان را به اتهام ارتباط با  گروه تروریستی پ.ک.ک و افشای اسرار دولت سلب عضویت کرد.

به نوشته خبرگزاری T24، فاریس اوغولاری که در حال حرکت از دیاربکر به آنکارا جهت مراجعه به مرکز HDP بود در راه مواصلاتی دیاربکر – شانلی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به مرکز پلیس پیرینجیک منتقل شده است. همچنین لیلا گوون نیز که مدتی در زندان بوده و حتی بعد از انتخاب شدن به عنوان نماینده پارلمان در آخرین انتخابات ماه های اول نمایندگی خود را در زندان سپری کرده بود در منزل شخصی خود از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

همزمان با دستگیری این دو نماینده HDP خبرهای به دست آمده از استانبول حاکی از دستگیری بربراوغلو توسط نیروهای امنیتی استانبول بود. وی در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد به وقت محلی ترکیه به دادسرای چاغلایان منتقل و با حکم قاضی کشیک به زندان تیپ L مال تپه استانبول فرستاده شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی