سایز متن   /

فرقه تروریستی پ.ک.ک اخبار مربوط بە درگیریهای خود با ارتش ترکیه را وارونه منعکس کردە و به هیچ عنوان اشارەای بە حملات هوایی ترکیە نمی کند.

به گزارش کوردپاریز، شاخه نظامی پ.ک.ک موسوم به HPG در اطلاعیەای نتایج درگیریهای ۲ روز اخیر نیروهای خود با ارتش ترکیە را انتشار داد کە بنا بر ادعای آنها، بیش از ۱۰ سرباز ترکیه در این درگیری ها کشتە شدەاند و در مقابل ۴ عضو پ.ک.ک به هلاکت رسیده اند.

پایگاه اینترنتی گروه تروریستی پ.ک.ک، در اطلاعیەای آمار مرتبط با درگیری های نیروهای خود با ارتش ترکیە در روزهای ۹ و ۱۰ ماە جاری میلادی را انتشار دادە و اظهار داشتە است کە در منطقەی “حفتانین” اقلیم کردستان و همچنین مناطق “چلی”، “دیرسیم” و “سرت” در ترکیه، در مجموعەای عملیات پارتیزانی، نیروهای ارتش ترکیە را هدف قرار دادەاند و در نتیجەی این عملیات حداقل ۱۲ نظامی ترکیە کشتە شدەاند.

در این اطلاعیە آمدە است: «سند موثق کشتە شدن ۱۲ سرباز ترکیە را در دست داریم اما باوجود اینکە از کشتە شدن سربازان بیشتری از ارتش ترکیە مطمئن هستم ولی بدلیل نبود سند کافی نمی توانیم آنرا ابلاغ بداریم.»

بنا بر این اطلاعیە در درگیری های “سرت” ۳ عضو و در عملیات “دیرسیم” یک عضو دیگر این گروه به هلاکت رسیده اند.

اطلاعیەی “HPG” در شرایطی انتشار می یابد کە سازمان آمریکایی (ACLED) کە اطلاعات مختص بە درگیریهای نظامی و جنگ ها را جمع آوری، بررسی و انتشار می دهد، در اطلاعیەای فاش ساختە است کە در ۵ ماە گذشتە ۷۷٪ از درگیریهای نظامی میان نیروهای پ.ک.ک و ترکیە، در خاک اقلیم کردستان رخ دادە است.

بنا بر آمارها فقط در ماە میلادی جاری حداقل ۲۱ عضو پ.ک.ک در اثر حملات هوایی ترکیە در اقلیم کردستان به هلاکت رسیده کە تعدادی از آنها از سرکرده های ارشد این گروه تروریستی بە حساب می آیند.

اما “HPG” در اطلاعیەی خود هیچ اشارەای بە تلفات جانی خود بر اثر حملات هوایی ترکیە نکردە است. حملات هوایی روز گذشتەی ارتش ترکیە بە مناطق “زاپ” و “حفتانین” از جملە تازەترین این حملات بود کە در آن ۸ عضو پ.ک.ک کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی