سایز متن   /

حکومت ترکیه در اجرای برنامه استراتژیک دفاعی ناتو، به کشورهای عضو این پیمان نظامی فشار می آورد در ازای حمایت ترکیهT گروه های PYD و YPG را به عنوان گروه تروریستی معرفی کنند.

به گزارش کوردپاریز، حکومت ترکیه به کشورهای عضو ناتو فشار می آورد که PYD و شاخه نظامی آن (YPG) را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کنند.

به نوشته دویچه وله، ترکیه در راستای پیشبرد منافع خود شروطی را برای پیاده کردن طرح دفاعی جدید ناتو برای اروپای شرقی تعیین کرده است. ترکیه خواسته است که چند گروه کرد از سوی هم پیمانان ناتو به عنوان سازمان های تروریستی رده بندی شوند.

ترکیه مانع اجرای برنامه های جدید دفاعی اروپای شرقی در ناتو می‌شود. روز دوشنبه ۲۶ خرداد (۱۵ ژوئن) خبرگزاری آلمان در این باره گزارش داد که آنکارا تنها در صورتی حاضر به همکاری با برنامه‌های دفاعی جدید ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک و لهستان است که متحدان ترکیه در پیمان نظامی آتلانتیک شمالی در باره پشتیبانی بیشتر از منافع این کشور تضمین دهند.

 طرح دفاعی جدید ناتو از عناصر اصلی استراتژی این پیمان نظامی در جلوگیری از نفوذ روسیه در کشورهای اروپای شرقی محسوب می شود.

این طرح برای ناتو از اهمیت استراتژیک برخوردار است. عنصر اصلی اقدامات بازدارنده ناتو علیه روسیه در این طرح جدید چنین برنامه‌ریزی شده است که در صورت بروز بحران یا هر حمله‌ای، هر یک از کشورهای عضو ناتو باید مورد حمایت قرار گیرد. به عنوان مثال در این طرح برنامه زمانی اعلام خطر ویژه برای نیروی واکنش سریع ناتو (VJTF) در نظر گرفته شده است.

این طرح ها در سال ۲۰۱۵ پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ تهیه شده است. در آن زمان کشورهای بالتیک و به ویژه لهستان خود را به طور فزاینده‌ای از سوی روسیه مورد تهدید احساس می‌کردند. این طرح می بایست به امضای نمایندگان همه کشورهای عضو برسد اما ترکیه مانع تراشی می کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، دفتر ناتو در این باره از ابراز هرگونه اظهارنظری خودداری کرده است. سخنگوی ناتو فقط بر لزوم توافق همه کشورهای عضو در اجرای طرح های این پیمان تاکید کرد و گفت که ناتو برنامه‌هایی برای دفاع از هم‌پیمانان خود در نظر دارد که “به دلایل محرمانه نمی‌توان در مورد جزئیات آن اظهار نظر کرد”.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی