سایز متن   /

اربیل پس از گذشت چندین روز، ضمن محکوم کردن اقدام ترکیه در بمباران مناطق مرزی کردستان عراق، خواستار خروج عناصر پ‎.ک.‌ک شد.

به گزارش کوردپاریز، «جوتیار عادل» سخنگوی حکومت اقلیم کردستان عراق گفت: ما با نگرانی رویدادهای مناطق مرزی خود در روز جمعه و روزهای قبل از آن را که خسارت مادی و جانی در اقلیم کردستان عراق به همراه داشته است، دنبال کرده‌ایم.

سخنگوی حکومت اقلیم تاکید کرد که ترکیه باید به حاکمیت اراضی این منطقه احترام بگذارد و عناصر پ.ک.ک نیز برای اینکه عاملی برای ایجاد تنش و درگیری در مناطق مرزی نباشد، باید اقلیم کردستان عراق را ترک کند.

عادل گفت که اقلیم کردستان خواستار داشتن روابط دوستانه با کشورهای همسایه است و اجازه نخواهد داد به مکانی برای حمله به دیگر کشور تبدیل شود.

ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا گروه پ.ک.ک را یک گروه تروریستی قلمداد می‎کنند و در مدت بیش از ۴۰ سال که از حملات این گروه علیه ترکیه می‌گذرد، ده‌ها هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

طی روزهای اخیر، در شمال عراق و همچنین در داخل مرزهای ترکیه، حملات گسترده هوایی و زمینی ارتش و نیروهای امنیتی این کشور علیه پ.ک.ک شدت گرفته است.

ده‌ها عملیات هواپیماهای جنگنده و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه، موجب آن شده که پ.ک.ک در داخل مرزهای ترکیه و همچنین در خاک اقلیم کردستان، توان مانور و فعالیت خود را از دست دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی