- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

همه احزاب اقلیم کردستان دارای زدوبندهای سیاسی با ترکیه هستند و جرأت محکوم کردن حملات این کشور را ندارند

دبیر کل حزب سوسیال دمکرات کردستان عراق تاکید می کند که همه احزاب سیاسی اقلیم کردستان دارای زدوبندهای سیاسی با ترکیه هستند و به همین دلیل جرأت محکوم کردن اقدامات این کشور در حمله به اقلیم و بمباران روستاهای مرزی را ندارند.

به گزارش کوردپاریز، محمد حاجی محمود در گفتگو با رادیو صدای آمریکا در مورد حملات ترکیه به اقلیم کردستان گفت: ورود ارتش ترکیه به بخشی از خاک اقلیم و عراق و حملات صورت گرفته، مسئله جدیدی نیست.

وی خاطر نشان ساخت که حکومت پیشین عراق در سال ۱۹۸۴ میلادی با ترکیه در این مورد توافق کرده و بر اساس این توافق، ترکیه برای حمله به عراق و اقلیم نیازی نمی بیند از بغداد مجوز بگیرد و فقط پارلمان ترکیه تصمیم می گیرد که ارتش این کشور وارد اقلیم و عراق شود و چند کیلومتر و در کجا پیشروی کند.

برای نمونه به منطقه گردشگری کونه ماسی حمله و شهروندان را کشته و مجروح کرده و مجلس عراق نیز طی ۱۶ سال گذشته نتوانسته نشستی را در این خصوص برگزار و این توافق با ترکیه را لغو کند و این بدین معناست که دولت مرکزی عراق خواهان تداوم این توافق با ترکیه بوده و قصدی برای لغو آن ندارد و از سوی دیگر کردها (اقلیم کردستان )  نیز در این خصوص سکوت کرده اند. می توانستند در مجلس نمایندگان نشستی را برای لغو توافق میان عراق و ترکیه برگزار نمایند.”

وی افزود: «احزاب کردستانی میان خود دچار اختلاف هستند  و هریک از آنان نیز با ترکیه دارای روابط پنهانی و زدوبندهای سیاسی هستند و جرات آن را ندارند که در مقابل اقدامات این کشور اعتراض کنند و چیزی بگویند.»