سایز متن   /

شبه‌نظامیان پ.ک.ک در برنامه درسی به اصطلاح خودمدیریتی شبه نظامیان PYD/ PKK ماده درسی جدیدی با عنوان ژنولوژی در نظر گرفته اند، که در مورد رهایی زنان، جنسیت و تعصبات جنسی در سطح متوسطه بحث می شود و مدارس دولتی وابسته به سوریه از تدریس این ماده درسی خودداری کرده اند.

.

.

این ماده درسی درباره زنان با دیدگاه و نگرش عبدالله اوجالان رهبر دربند شبه نظامیان پ.ک.ک صحبت می کند.

.

برای اینکه بتوانیم دلایل واقعی را که باعث شده این شبه نظامیان از زن کُردی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود استفاده کند، بفهمیم، باید به فلسفه “عبدالله اوجالان” ، که نقش مهمی در جذب دختران کُرد به صفوف گروه داشت، اشاره کنیم.

.

اوجالان در یک محیط فئودالی بزرگ شد که در آن نقش مادر غالب بود در حالی که پدر فقیر و با یک شخصیت محافظه کار سنتی و مذهبی بود.

.

در یکی از دیدارها، یکی از مهمترین اتفاقاتی که اوجالان به آن پرداخت، ازدواج سنتی خواهر بزرگتر وی در ازای دریافت “یک کیسه آرد” بود!

.

نفرت اوجالان از زنان کُرد در کتابش «چگونه زندگی می کنی؟» نمایان است تا جایی که رهبر  در بند پ.ک.ک، عبدالله اوجالان، از طریق صفحات کتاب خود با عنوان «چگونه زندگی می کنی؟» سعی در کشف شخصیت زن و مرد کُرد دارد.

.

دیلیک دمیرال، سخنگوی انتشارات «میم» در اظهاراتی به خبرگزاری فرانس پرس گفت: کتاب «چگونه زندگی می کنی؟» اوجالان در ۵۴۴ صفحه است و تاریخ تالیف آن به فوریه ۱۹۹۶ باز می گردد.

.

گزارش های رسانه ای زیادی، موارد تجاوز و قتل عمدی زنان کُرد در کوههای قندیل را تأیید می کند و منابع رسانه ای اعترافات زیادی از زنانی که با پ.ک.ک در جنگها شرکت کرده اند ،دریافت کرده اند  که بیشتر این اعترافات نشان می دهد که این زنان مورد تجاوز و تهدید قرار گرفته اند.

.

در حالی که، ۵۷۱ زن از پ.ک.ک در طی ده سال گذشته تسلیم مقامات ترکیه شده اند، پلیس ترکیه در همین مدت هشت هزار و ۶۶۱ نفر دیگر را دستگیر کرده است.

.

در گزارشی آمده است که از این زنان برای مقاصد جنسی استفاده شده است و با تهدید و ارعاب، خشونت علیه آنها انجام شده است.

.

یکی از بازگشتی های گروه به نام «ک.س» در اعترافاتی اظهار داشت که وی در سال ۲۰۰۲ به همراه ۲۸ دختر ۱۷، ۱۸ ساله دیگر ربوده شده تا به یکی از سرکرده های پ.ک.ک تحویل داده شود.

.

وی گفت که این سرکرده به ترتیب به آنها تجاوز می کرد که یکی از دختران با منفجر کردن نارنجک به زندگی خود پایان داد. در مقابل به دلیل ترس از فرمانده هیچ کس جرأت صحبت کردن در مورد آن را نداشت.

.

در اعترافی دیگری به نقل از منابع رسانه ای، “س.ک” می گوید که جمیل بایک به یکی از دختران تجاوز کرد و پس از افشای این موضوع، بایک دستور داد که او را اعدام کنند، اتفاقی که واقعا رخ داده است.

.

از طرفی دیگر، همسر علی حیدر کایتان، یکی از سرکرده های پ.ک.ک کشته شد. وی پس از بارداری از جمیل بایک که در هشتمین ماه باردار ی خود بود به دستور وی سوزانده شد.

.

سرکرده های پ.ک.ک همچنین سامیه اشکن، اولین زن ملحق شده به پ.ک.ک را به دلیل انتقاد از روابط جنسی مجبور کردند که قبر خود را با دست خود حفر کند و پس از رگبار گلوله، او را در آن دفن کردند.

.

همچنین خانم «ب.ی» ۲۴ ساله اعتراف کرده است که یکی از فرماندهان در یک غار در کوه قندیل، در برابر همه به وی تجاوز کرده است. وقتی او به این موضوع اعتراض کرده، آنها شروع به انتشار شایعاتی مبنی بر مزدوری وی کردند.

.

در یک مورد مشابه، «ف.ق» ۳۲ ساله در اعترافات خود بیان داشت دو فرد مسلح اسلحه را روی دهان او گذاشته اند، وی را مجبور کرده اند که با آنها به کوه قندیل برود، آنها قبل از فرار و تسلیم این خانم، دو ماه به او در یک غار تجاوز کردند.

.

خانم «ه.ک» ۲۵ ساله هم در اعترافات خود می گوید پس از آنکه شنیدم آنها می توانند زنان را برای ادامه تحصیل به اروپا بفرستند تصمیم گرفتم به آنها ملحق شوم و زمانی که در کوهستان قندیل به آنها پیوستم آنها دو ماه به من تجاوز کردند و حامله شدم و بعد از اینکه با چشمان خود دیدم دو زن سوری را به قتل رساندند، تصمیم گرفتم از گروه فرار کنم.

.

از جمله اعترافات تکان دهنده ای که منابع رسانه ای از خانم «و.ک» گزارش کرده اند، این است که وی در یک شب توسط سه نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و هنگامی که به مسئول خود از آنها شکایت کرد، پاسخ داد: “چه کسی در میان ما پاک است تا شما هم پاکیزه بمانید؟” «و.ک» در اعترافات خود اظهار داشت که در تمام مدت حضورش در کوه، او “برده جنسی” بوده است.

.

منابع رسانه ای فاش کردند که اقدامات دیگری است که پ.ک.ک علیه عناصر زن انجام داده است. از جمله تجاوز به یک دختر نوجوان توسط یکی از فرماندهان. وقتی این خبر فاش شد، آن فرمانده دختر نوجوان را آنقد مورد ضرب و شتم قرار داد تا مُرد سپس جسد او را پنهان کرد و در فرصتی مناسب او را در محل بمباران جنگنده های ترکیه رها کرد تا اعلام کند که وی در جنگ کشته شده است و او یک قهرمان است.

.

اینها تنها گوشه ای از سرنوشت تلخ زنان و دختران بخت برگشته کُرد هستند که در دام گروهکی تروریستی و ضد بشری گرفتار آمده اند. گروهکی که خود را مطیع فلسفه و افکار پوچ اوجالان می داند. و حال با چنین نگرشی به زنان با افزودن ماده درسی ژنولوژی سعی دارند تمام باورهای اعتقادی و فرهنگی زنان کُرد را با القاءات پوچ اوجالان از بین ببرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی