سایز متن   /

کمیته انضباطی HDP (شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه) یک نماینده از فراکسیون خود را به علت تجاوز جنسی اخراج کرد.

به گزارش کوردپاریز، ساروهان اولوچ، رئیس فراکسیون HDP در پارلمان ترکیه، در نشستی مطبوعاتی در سالن اعلانات پارلمان ترکیه اخراخ توما چلیک نماینده HDP شهر مردین را اعلام کرد.  

توما چلیک به تجاوز جنسی به یک زن متهم شده و در بخشی از رسانه‌های ترکیه عکس نامه‌های واتساپ در موبایل وی منتشر شده که آن زن را تهدید کرده که سکوت کند و موضوع را زیاد رسانه‌ای نکند.

اما توما چلیک تمامی این اتهامات را رد می‌کند و هفته گذشته در نشستی مطبوعاتی استعفای خود را از HDP اعلام کرد و گفت: به عملی کثیف متهم شده‌ام و نمی‌خواهم در HDP بمانم و استعفا می‌دهم.

اولوچ اعلام کرد: صحیح است قبلا توما چلیک استعفا کرده و از HDP بیرون رفته اما براساس بند (ف) از ماده ۵۸ اساسنامه داخلی HDP ، هرکسی استعفا دهد تا حزب قبول نکند استعفا محسوب نمی‌گردد. با تصمیم کمیته‌ انضباطی HDP ، نامبرده اخراج و دیگر عضو این حزب نیست.

قرار است کمیته قانونی و حقوق بشر در پارلمان ترکیه درخصوص لغو مصونیت نمایندگی توما چلیک تشکیل جلسه دهد و تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

گفتنی است که منصور ایشک، یکی دیگر از نمایندگان HDP همسر خود را مورد شکنجه قرار داده بود  که پس از انتقال به بیمارستان و درمان، علیه این نماینده به علت خشونت و شکنجه همسر شکایتی تنظیم شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی